וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נדון בתוכנית הגרעין עם כל דורש"

23.4.2008 / 11:41

נשיא אירן אחמדניג'ד אמר את הדברים בראיון טלוויזיוני, אך הוסיף: "נכה במדינות שדורשות מאיתנו לנטוש את זכותנו להחזיק בגרעין"

אירן מוכנה לדון בתוכנית הגרעין שלה עם כל מדינה, אך לא תיכנע ללחצים בינלאומיים הקוראים לה לעצור את פיתוח הגרעין, כך אמר היום (רביעי) נשיא המדינה המוסלמית מחמוד אחמדינג'ד. "האומה האירנית תומכת בקיום שיחות על מנת להביא לפיתרון נושא הגרעין עם כל מדינה שתחפוץ בכך. נכה באלו שדורשות מאירן לנטוש את זכותה להחזיק בטכנולוגית גרעין", אמר אחמדניג'ד בראיון טלוויזיוני.

בעבר שלל אחמדינג'ד קיום מגעים כלשהם עם המערב לגבי תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת של אירן ואמר כי מדינתו מוכנה לדון בנושא רק עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

אירן מתעקשת כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת אך ורק לייצור חשמל, דבר שיאפשר למדינה לייצא יותר נפט וגז. עם זאת היא עדיין לא הצליחה לשכנע בכך את המערב, המאשים אותה בניסיון לייצר פצצות אטום.

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה שלושה סבבים של סנקציות על טהרן לאחר שסירבה לעצור את פעילות הגרעין שלה. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון התחייבו בשבוע שעבר למנוע מאירן פיתוח של פצצת אטום, אולי אף על ידי הרחבת הסנקציות.

אחמדינג'ד אמר ששום כוח בעולם לא יעז להפר את זכויות אירן. "על המערב לדעת שהאומה שלנו שומרת על כל זכויותיה" בעוד אלפי בני אדם קראו סיסמאות כגון "אנרגיה גרעינית היא זכות ברורה מאליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully