וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מכריז מלחמה על מקיין

טלי גולדשטין

23.4.2008 / 10:23

ברק אובמה מעדיף לחשוב קדימה: לאחר תבוסתו לקלינטון בפנסילבניה, הוא התחיל להתמקד בקרב מול המועמד הרפובליקני

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הסנטור ברק אובמה פתח אמש (שלישי) את השלב הבא בקמפיין לנשיאות בהסטת המוקד מיריבתו הילרי קלינטון ובשכנוע עמיתיו הדמוקרטים כי כדאי להתחיל ולהתמקד במקום בקרב מול המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. אובמה הזכיר את קלינטון בנאום התבוסה שלו פעם אחת, כשברך אותה על ניצחונה בפריימריז בפנסילבניה. לעומת זאת, הוא התייחס למקיין שבע פעמים, תזכורת לדמוקרטים לגבי האתגרים העומדים בהמשך הדרך.

"אנו כבר יודעים מול מה אנו מתמודדים מבחינת המועמד בצד השני של המתרס. ג'ון מקיין מציע למדינה חיים של שירות, ואני מכבדים זאת. אך מה שהוא לא מציע זה שינוי משמעותי מהפוליטיקה של ג'ורג' בוש. ג'ון מקיין מאמין שמדיניות בוש היא הצלחה, כך שהוא מציע לספק ארבע שנים נוספות של מלחמה ללא אסטרטגיית נסיגה, מלחמה השולחת את חיילנו לתעסוקה המבצעית השלישית, הרביעית והחמישית שלהם, מלחמה העולה מיליארדי דולרים וגובה חיים של אלפי בני אדם, מלחמה שאינה גורמת לנו להרגיש בטוחים יותר אלא מהווה מסיחה את דעתנו מהמשימה באפגניסטן, מלחמה שלא היה צריך לאשרה מלכתחילה ולא היה צריך לפתוח בה כלל", הצהיר אובמה בנאומו.

אובמה התייחס גם למדיניות הכלכלית של בוש אותה מבטיח מקיין לשמר. "המדיניות הכלכלית של בוש פוגעת במצפוני ועליה לפגוע גם במצפונכם", אמר אובמה.

"הגישה שלנו היא שכל עוד הסנטורית קלינטון רוצה להמשיך במרוץ וכל עוד היא מקבלת תמיכה בקלפיות, אין סיבה מדוע לא להמשיך בקמפיין", אמר אובמה. "אך אני רוצה להבטיח שבזמן הזה נמשיך לפקח גם על ג'ון מקיין", הוסיף.

"הבחירות בנובמבר הן החשובות"

במטה של אובמה ניסו להמעיט בערך ההפסד בפריימריז. "התוצאות בפנסילבניה לא צפויות לשנות את התמונה הכללית. בסופו של דבר, הבחירות בנובמבר הן החשובות", אמרו במטה של הסנטור מאילינוי. אובמה עצמו עזב כבר במהלך היום את פנסילבניה בדרכו לזירה הבאה של המירוץ - אינדיאנה בשישי במאי. בדרכו הוא אמר כי "כרגע אני עדיין נהנה מפער גדול על קלינטון גם בקרב נציגי המדינות וגם בקרב כלל המצביעים".

עם זאת, תבוסתו בפנסילבניה היא משמעותית. אובמה הפסיד בהפרש גדול בחלקים רבים של המדינה להם הקדיש זמן ומשאבים רבים. אסטרטגים בקמפיין הסנטור כבר החלו לנתח את התוצאות על מנת לבדוק מה מנע מהמצביעים מלתמוך באובמה. יועצי אובמה סוברים כי מאמצי הסנטור ניזוקו מחילופי הדברים הקשים שהוחלפו בינו לבין קלינטון באחרונה. לדבריהם, קמפיין קלינטון הגדיר את אובמה בצורה שלילית והעלה תהיות לגבי נקודות החולשה שלו.

על רקע חוסר הצלחתו בחודשיים האחרונים לזכות באופן סופי במועמדות המפלגה, במיוחד במדינות הגדולות, הקמפיין של אובמה מתמקד כעת באסטרטגיה כפולה: התעלמות מקלינטון מחד וניסיון להמם את הקמפיין שלה מאידך בעזרת ניצול היתרון הפיננסי שלו וביסוס תמיכה גדולה יותר בכל אחד מתשעת הפריימריז הנותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully