וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הקונגרס ידון בתקיפה של חיה"א בסוריה

23.4.2008 / 5:02

הקונגרס יקיים דיון מיוחד על התמיכה של קוריאה הצפונית בפיתוח הגרעין הסורי. המטרה: להכין את הקרקע להסכם עם פיוניאנג

הקונגרס האמריקאי צפוי לערוך מחר (חמישי) דיון מיוחד בנוגע למעורבותה לכאורה של קוריאה הצפונית בבניית המתקן הגרעיני בסוריה. לפי פרסומים זרים, חיל האוויר תקף את המתקן לפני כחצי שנה. בין השאר, יתודרכו חברי הקונגרס על תקיפת חיל האוויר. בדיון ישתתפו חברי הסנאט ובית הנבחרים החברים בוועדות הקשורות למודיעין, יחסי חוץ וביטחון לאומי. במהלך הדיון, יתודרכו חברי הקונגרס מפי בכירים במועצה לביטחון לאומי.

ההחלטה לקיים את הדיון התקבלה בעקבות ההתקדמות במגעים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. לפי הסיכומים, תוציא ארצות הברית את פיוניאנג מרשימת המדינות התומכות בטרור ותפעל למען הסרת הסנקציות הכלכליות שמוטלות עליה. בתמורה, קוריאה הצפונית תמסור הודעה שתפרט את פעילותיה בתחום הגרעין. בממשל האמריקאי חששו כי מספר חברי קונגרס יתנגדו להצעה ויערימו קשיים על אישורה. "הממשל מעוניין לשכנע את חברי הקונגרס לקבל את ההסכם עם קוריאה הצפונית ולכן החליט לשתף אותם במקצת מהמידע שיש לו", אמר בכיר בממשל.

מייקל גרין, בכיר המועצה לביטחון לאומי לשעבר, הסביר כי חלקים מסוימים בקונגרס חששו מההשלכות שיהיו להסכם עם הקוריאנים. "כדי לזכות בתמיכת הקונגרס נגד הסנקציות, הממשל צריך להסביר עוד פרטים בנוגע לחלקים שלא מכוסים בהצהרה", אמר גרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully