וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט זינק לשיא חדש: 119 דולר לחבית

נעם רודה

22.4.2008 / 23:24

הסיבות לזינוק: היחלשות של הדולר לשפל חדש מול היורו ופגיעה במתקני נפט בניגריה. ההערכה: הזהב השחור יחצה את רף ה-120 ד' לחבית

הנפט מתקרב בצעדי ענק אל הרף הבא: 120 דולר לחבית. מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude לאספקה במאי נסגר על מחיר שיא - 119.31 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

במהלך יום המסחר רשם הנפט שיא חדש של 119.9 דולר לחבית. העליות נרשמות על רקע הפגיעה בצינור הנפט בניגריה והיחלשות של הדולר לשפל חדש מול היורו.

היורו התחזק היום לשיא חדש מול הדולר, ועבר את רף 1.6 דולר ליורו. כעת נסחר היורו ברמה של 1.5976 דולר ליורו. היורו הגיע היום לרמה של 1.6018, השער הגבוה ביותר מול הדולר מאז השקת היורו ב-1999. היורו זינק על רקע התבטאויות של בכירים בבנק המרכזי של אירופה, שרמזו כי הבנק עומד להעלות את הריבית במטרה לעצור את האינפלציה הגואה בגוש היורו.

ענקית הנפט רויאל דאץ'-של הודיעה בסוף השבוע כי מתקנים של החברה באזור הדלתא של נהר הניז'ר נפגעו בהתקפה מצד אנשי "התנועה לשחרור הדלתא של הניז'ר" (MEND). ההתקפה גרמה לתפוקתה של החברה במדינה לרדת ב-169 אלף חביות ליום, והובילה אותה להעריך כי היא עשויה להתקשות לספק חלק מהחוזים לחודשי מאי ואפריל.

התקפות ה-MEND על מתקני הנפט באזור הדלתא של הניז'ר חתכו מאז 2006 את תפוקת הנפט של ניגריה, יצואנית הנפט הגדולה באפריקה ואחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר של ארה"ב, בכ-25%.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • שיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully