וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: ראשי הכנסייה חוששים מרצח עם

גיל קדרון

22.4.2008 / 22:14

לדבריהם, דרושה התערבות בינלאומית כדי למנוע את התפשטות מקרי האלימות במדינה. מאז הבחירות נהרגו 10 בני אדם, ומאות נפצעו

ראשי הכנסיה בזימבבואה קראו היום (שלישי) להתערבות בינלאומית כדי למנוע את התפשטות מקרי האלימות במדינה, שעלולה לטענתם להידרדר לכדי רצח עם. כך מדווח ה-BBC.

בתוך כך, האופוזוציה של הנשיא המכהן רוברט מוגאבה טוענת כי זכתה בבחירות שהתקיימו במדינה ב-29 במרס, אולם ועדת הבחירות טרם פירסמה את התוצאות.

"אם דבר לא ייעשה למען אזרחי זימבבואה בשעתם הקשה, אנו נהיה עדים לרצח עם זהה לזה שאירע בקניה, רואנדה, בורונדי ושאר מוקדי מתיחות ביבשת", אמרו ראשי הכנסייה במדינה.

מאז הבחירות נאלצו 3,000 אנשים לעזוב את ביתם, בעוד ש-10 נהרגו ו-500 נפצעו. כך מסרה מזכ"לית מפלגת האופוזיציה טנדאי ביטי.

אות מבשר רעות הגיע מכיוונה של ספינה סינית שנשאה נשק לזימבבואה, אך זו נבלמה בדרום אפריקה, ועשויה לשוב על עקבותיה הימיים בחזרה לסין. דוברת משרד החוץ הסיני ג'יאנה יו מסרה, כי הבעלים של הספינה שוקלים להשיב את הנשק לסין, לאור הלחץ הבינלאומי לא לפרוק את מטענה.

"המצב בזיממבואה בלתי נסבל"

אחרי מספר ימי שתיקה התבטא היום לראשונה נשיא מפלגת השלטון של דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, בנושא הבחירות בזימבבואה, וכינה את העיכוב בפרסום התוצאות "לא מתקבל על הדעת". כך מפרסם ה"גארדיאן". זומה הוסיף כי, "אינני חושב כי בחוקה כתוב שאם אתה מעוניין, ביכולתך לעכב את פרסום התוצאות. ועדת הבחירות חייבת לפרסם את התוצאות, מכיוון שהיא חותרת תחת האמינות שלה, כגוף שאמור להיות ניטרלי".

בימים האחרונים גברה הביקורת מכיוון האימפריה הקולוניאליסטית לשעבר, בריטניה, על החלטתו של הנשיא רוברט מוגאבה לא לפרסם את תוצאות הבחירות, בעוד שמדרום אפריקה, בת בריתה של זימבבואה, שרר שקט יחסי. כעת, כאמור, בחר זומה, שיפגוש את ראש ממשלת אנגליה גורדון בראון מחר, לבקר את מוגאבה בחריפות. זומה, שגם עומד בראש הקונגרס הלאומי האפריקאי, קרא להקים משלחת אפריקאית שתגיע לזימבבואה, ותנסה לסיים את המשבר במדינה. בזמן שזומה תוקף את זימבבואה, הנשיא תאבו מבקי קרא ל"דיפלומטיה שקטה".

מוקדם יותר היום ראש האופוזיציה בזימבבואה, מורגן צוונגיראי, קרא למדינות אפריקה להכיר בניצחונו. צוונגיראי בחר למתן את התקפותיו על מוגאבה, קרא לו "גיבור השחרור", והוסיף כי יוכל "לרדת מהבמה בכבוד". מאידך, תקף צוונגיראי את נשיא דרום אפריקה מבקי. "אנו קוראים למבקי להיות אמיץ ולנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולעמוד לצד אזרחי זימבבואה, ולא למתוך במפלגה כזו או אחרת", אמר.

על פי דיווח ה-BBC, שר החוץ הבריטי דייויד מיליבנד האשים אמש (שני) את מוגאבה בניסיון "לגנוב את הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully