וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: זרם החשמל בעזה ייפסק מחר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים ויהושע בריינר

22.4.2008 / 15:18

רשות האנרגיה הפלסטינית הזהירה כי הדלק יספיק עד מחר בערב, והטילה על ישראל את האחריות להפסקת החשמל. הפלסטינים: "פעילות רוב האמבולנסים מושבתת"

רשות האנרגיה הפלסטינית מזהירה שזרם החשמל ברצועת עזה יופסק מחר (רביעי), בשל המחסור בדלק בעזה. בכרוז שפרסמה הרשות נמסר כי כמות הדלק התעשייתי הנחוץ להפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה תספיק עד למחר בערב, "ולאחר מכן לא יהיה ניתן להפעיל את תחנת הכוח".

רשות האנרגיה מטילה על ישראל את האחריות המלאה על הפסקת החשמל, וקובעת כי הדבר מאיים על השבתת החיים ברצועת עזה. בנוסף היא פנתה למדינות ערב ולמוסדות סיוע בדרישה שיפעלו להפסקת מדיניות הענישה הקולקטיבית שמבצעת ישראל נגד תושבי הרצועה.

חבר הפרלמנט ג'מאל אל-חודרי, יו"ר הוועדה העממית למאבק במצור, אמר דברים דומים. "השעות הקרובות הן קריטיות. מחר תופסק פעילותה של תחנת הכוח היחידה ברצועת עזה אם לא יוזרם אליה דלק". לדבריו, פעילותם של כ-90 אחוז מכלי התחבורה ברצועה ו-60 אחוז מהאמבולנסים הושבתה. שר הבריאות הפלסטיני, ד"ר פתחי אבו מרלי, קרא לארגונים הבינלאומיים לגנות את המצור הישראלי על עזה.

בישראל אומרים בתגובה, כי בצד הפלסטיני של מסוף הדלק בנחל עוז נמצאים כבר למעלה משבוע וחצי כמיליון ליטר דלק, וחמאס מונע את משיכתם. בנוסף, גורם ביטחוני מסר לוואלה! חדשות, כי מקור הבעייתיות באספקת דלק לרצועת עזה הוא בחברת "דור אלון", שמפעילה את מסוף הדלק.

לדברי הגורם, "המעבר הותקף ביום חמישי שעבר על ידי צלפים, וכל זה בצל הפיגוע שהיה במקום. כעת, החברה עושה חושבים אם היא בכלל רוצה לספק דלקים. מדובר במגזר פרטי שנותן שירותים לפלסטינים, אך למרות זאת הוא מותקף, וכל בעל עסק היה חושב האם להסכים לעבוד במצב כזה".

"הפרה חמורה של התחייבות המדינה"

עמותת "גישה" פנתה היום לפרקליטות המדינה בדרישה דחופה כי מערכת הביטחון תחדש את אספקת הדלק לעזה, תוך התרעה כי הפסקת האספקה מהווה הפרה חמורה של התחייבות המדינה לבג"ץ.

הבוקר דיווחה מערכת הביטחון על פתיחת המעברים סופה וארז לרצועת עזה. לטענת מקורות ישראלים, ישראל העבירה לפלסטינים 86 משאיות דרך מעבר סופה. המשאיות הכילו מזון בסיסי כגון פירות וירקות, מוצרי בשר, דגים, קמח וסוכר. בנוסף, הועברו גם חיתולים ותרופות בסיסיות. מעבר ארז נפתח למעבר חולים, לצורך קבלת טיפול רפואי בישראל. יחד עם זאת, מסוף הדלקים נשאר סגור ולא הוכנס דלק לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully