וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי התנצל בפני נפגעת מהומות הלפיד בפריז

22.4.2008 / 14:18

ג'ין ג'ינג הסינית נפצעה כשמפגינים ניסו להוציא את הלפיד בכוח מידיה. "התקרית אינה מייצגת את רגשות העם הצרפתי כלפי העם הסיני"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי העביר אתמול (שני) מסר הזדהות לג'ין ג'ינג, נושאת הלפיד האולימפי הסינית שהותקפה על ידי מפגינים במהלך מסע הלפיד ברחובות פריז. לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית "שינהואה", כריסטיאן פונסלה, נשיא הסנאט הצרפתי, ביקר את הספורטאית קטועת הרגל בשנחאי והעביר לה מכתב מסרקוזי.

"היית רוצה להביע בפניך את רגשותיי העמוקים לגבי הדרך בה הותקפת בפריז בשביעי באפריל כשנשאת את הלפיד האולימפי", כתב הנשיא במכתב. "הפגנת אומץ לב יוצא דופן".

ג'ין, סייפת באולימפיאדת הנכים, הוכרזה כגיבורה בסין לאחר שהחזיקה בלפיד אל מול עשרות מפגינים שהוקיעו את מדיניות סין בטיבט וניסו לחלץ בכוח את הלפיד מידיה. אך מאז התקרית, התהפכו היוצרות בעוד בלוגים סינים החלו לכנות את ג'ין בוגדת לאחר שזו אמרה שאינה תומכת בקריאה להחרים מוצרים צרפתים. "ג'ין ג'ינג, אני מאוכזב מהגישה שלך! כיצד את יכולה להיות כה בורה!", נכתב בבלוג אחד.

בתגובה לבלוגים, אמרה גי'ן: "מרבית הצרפתים ידידותיים לסין. אני מאמינה כי העם הצרפתי יכול לשפוט בעצמו. אם הם אינם יודעים, זה תפקידנו ליידע אותם מה באמת מתרחש".

במהלך סוף השבוע, יצא העם הסיני בקריאה להחרים מוצרים המיובאים מצרפת ואת רשת המרכולים הצרפתית "קרפור" כחלק מגל לאומיות גואה בתגובה להפגנות נגד סין המלוות את הלפיד האולימפי בערים ברחבי העולם.

במכתבו כתב סרקוזי כי הוא מכיר בעובדה שתקיפת הלפיד בפריז פגעה ברגשות העם הסיני וקבע שהתנהגות זו אינה מקובלת. "אני רוצה להבטיח לך שהתקרית לא מייצגת את רגשות העם הצרפתי כלפי העם הסיני", הוסיף.

סרקוזי אמר בעבר כי אינו שולל את האפשרות שצרפת תחרים את האולימפיאדה. סרקוזי קרא לסין לנהוג באחריות בעניין הטיבטי. "אני לא סוגר את הדלת בפני אף אחת מהאפשרויות, אבל אני חושב שיהיה זהיר יותר להגיב להתפתחויות קונקרטיות", אמר סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully