וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שנתו הראשונה של סרקוזי - כישלון

טלי גולדשטין

22.4.2008 / 13:43

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמור לחגוג שנה ראשונה בתפקיד, אך במקום הוא נאלץ להתמודד עם חוסר שביעות רצון מתגבר בקרב הציבור

מרבית אזרחי צרפת סבורים כי שנתו הראשונה בתפקיד של הנשיא ניקולא סרקוזי היא כישלון. ה"גרדיאן" מדווח כי סקר שפירסם אתמול (שני) העיתון היומי "ליברסיון", מצא כי 59% מהצרפתים חושבים כי כהותנו של סרקוזי עד כה היא כישלון. בסקר אחר של "ז'ורנל דו דימאנש" קיבל סרקוזי את אחוזי התמיכה הנמוכים ביותר שקיבל נשיא צרפתי לאחר שנה אחת בתפקיד.

בגזר הדין המחמיר של האדם שהחשיב עצמו לאדם היחיד האמיץ דיו לשנות את צרפת ולהשיב אותה לגדולה, 79% חשו כי סרקוזי לא עשה דבר על מנת לשפר את מצב צרפת או הצרפתים.

גם בתוך מפלגתו נתקל סרקוזי בהתנגדות. בשבוע שעבר איים הנשיא לפטר כל שר שלא יתמוך בקו המפלגה. זאת לאחר הפגנות נרחבות שגרמו לממשלה לחזור בה מיישום אמצעים בלתי אהודים, כגון צמצום הסובסידיות למשפחות מתקשות.

במהלך 11 החודשים האחרונים, נאלץ סרקוזי להיאבק במספר חזיתות מקבילות לאחר שהחל ליישם רפורמות בפנסיות, במערכת המשפט, בחינוך, במערכת הבריאות, בתשלומי האבטלה ובמגזר הציבורי. לדברי מקטרגיו, סרקוזי גרם יותר מהכול לבלבול. כמה מחברי המפלגה של סרקוזי חוששים כי הציבור לא באמת הבין את הרפורמות ולא חווה שיפור במצבו, בעיקר מבחינת כוח הקנייה הנחלש וחוסר היכולת לשלם חשבונות בסיסיים, כגון מזון ושכר דירה.

נתונים אחרונים מראים כי אמון הצרכנים בצרפת נמצא בשפל של 20 שנים, בעוד המחירים עולים בקצב המהיר ביותר מאז שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully