וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה: "חמאס מפר את חוקי האיסלם"

טלי גולדשטין

22.4.2008 / 12:48

בקלטת שמע חדשה שפירסם, מותח סגנו של בן לאדן איימן אל זווהירי ביקורת על נכונות חמאס להביא הסכם שלום עם ישראל למשאל עם

סגנו של מנהיג אל קאעדה איימן אל זווהירי הזהיר, כי הארגון עדיין מתכנן לתקוף מדינות מערביות המעורבות במלחמה בעירק. הדברים הוקלטו על גבי קלטת שמע חדשה שפורסמה היום (שלישי) בה אל זווהירי עונה לשאלות תומכי הארגון. הקול על גבי הקלטת, ששודרה באתר מוסלמי, לא זוהה בוודאות כקולו של אל זווהירי, אך הוא נשמע זהה להקלטות קודמות של מנהיג ארגון הטרור.

אל זווהירי מתח ביקורת על החמאס שלפי הדיווחים אמר כי הוא מוכן להביא הסכם שלום עם ישראל למשאל עם. "החמאס אמר כי הוא מוכן למשאל עם בנושא וזוהי הפרה של חוקי השרעיה. כיצד הוא יכול לעשות דבר כזה?", הוסיף.

זוהי הקלטת השניה של תשובותיו של אל זווהירי ללמעלה מ-900 שאלות שנשלחו אליו מאז דצמבר מתומכי אל קאעדה, מבקרים ועיתונאים על גבי אתרים מוסלמים קיצוניים.

כשנשאל האם ארגון הטרור עדיין מתכנן לתקוף מדינות מערביות המעורבות בפלישת ארצות הברית ובמלחמה, ענה אל זווהירי: "תשובתי היא כן!". כנשאל האם יש נשים בארגון אל קאעדה, ענה בפשטות "לא".

בקלטת הראשונה שפירסם מוקדם יותר החודש, דחה אל זווהירי את ההאשמות כי ארגונו הורג אנשים חפים מפשע. ארגון אל קאעדה נטל על עצמו את האחריות להתקפת הטרור מה-11 בספטמבר, 2001, בה נהרגו כ-3,000 בני אדם. פעילי הארגון בעירק, אפגניסטן ובאלגי'ר טומנים באורח קבע פצצות במרכזים עירוניים הומים אדם. עוד אמר אז אל זווהירי כי הכיבוש האמריקאי בעירק מסתכם ב"כישלון ומפלה" והאשים את אירן בניסיון להשתלט על כל האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully