וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בת"א: "למה לחגוג דווקא בנכבה?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2008 / 12:13

סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב מאיימים להחרים את יום הסטודנט החל ביום הנכבה. "האגודה לא מתייחסת לרגשותינו"

הסטודנטים הערבים באוניברסיטת תל אביב זועמים על ההחלטה לקיים את יום הסטודנט באוניברסיטה בתאריך 15 במאי, שבו מציינים האזרחים הערבים את "יום הנכבה". בפנייה לאגודת הסטודנטים ביקשו הסטודנטים הערבים לדחות את יום הסטודנט למועד מאוחר יותר, אולם נציגי האגודה השיבו להם כי אין באפשרותם לעשות זאת.

"נציגי חד"ש באגודת הסטודנטים גילו שיום הסטודנט נערך ביום הנכבה, ולכן איננו יכולים להשתתף ביום כזה", אמר לוואלה! חדשות יושב ראש ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטת תל אביב, ג'ובראן עבד אל-פתאח. "ביקשנו לדחות את המועד אבל האגודה ענתה בשלילה. האגודה לא מתייחסת לרגשות של 1,600 סטודנטים ערבים באוניברסיטה".

לדברי עבד אל-פתאח, אגודת הסטודנטים טענה כי יום הנכבה, המציין את האסון הפלסטיני החל במקביל ליום העצמאות של ישראל, לא הופיע ביומנם. "מדובר בחוסר התחשבות בסטודנטים הערבים. איך אפשר שביום כזה, במקום לבכות על החללים ועל המגורשים, נלך ונרקוד?". עבד אל-פתאח העריך כי הסטודנטים הערבים וחלק מפעילי שמאל יהודים יחרימו את האירוע וכי הם דורשים התנצלות מאגודת הסטודנטים.

מאגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "התאריך של יום הסטודנט באוניברסיטת תל אביב פורסם כבר בחודש יולי. בתהליך הפקת יום הסטודנט התבקשו להיות מעורבים גם גורמים מוועד הסטודנטים הערבים, וזאת לשם שיתופם ביום החשוב הזה. מוטב היה לאנשי הוועד הערבי לשתף פעולה עם תהליך הפקת היום מבעוד מועד, מאשר להתריס נגד היום השנוי במחלוקת ממילא. כעת, משהחוזים עם האמנים חתומים, אין אפשרות להעביר את התאריך של יום הסטודנט 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully