וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אם אירן תתקוף - נשמיד אותה"

טלי גולדשטין

22.4.2008 / 10:01

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות אמרה בראיון לרשת ABC , כי בתור נשיאת ארה"ב תגיב בחריפות אם אירן תתקוף את ישראל

בעוד אזרחי פנסילבניה סופרים את השעות לפני שיגיעו לקלפיות בפריימריז הדמוקרטיים המכריעים, המועמדים הילרי קלינטון וברק אובמה לא נחים לרגע וממשיכים לנגח איש את רעהו. באחת הפרסומות של מחנה קלינטון שעלתה אתמול (שני) לאוויר מרמזת קלינטון כי היא קשוחה יותר מאובמה.

"למי לדעתכם יש את מה שצריך?", שואל קריין הפרסומת בעוד ברקע נראות תמונות של משברי עבר עימם נאלצו להתמודד נשיאי ארצות הברית: אוסמה בן לאדן, מפולת הבורסה ב-1929, משבר הנפט בשנות ה-70, הוריקן קטרינה ומלחמות.

"זהו התפקיד הקשה ביותר בעולם, ממשיך הקריין. "עליך להיות מוכן לכל דבר – בעיקר עתה, עם המלחמה בעירק, זינוק במחירי הנפט והמשבר הכלכלי". בפרסומת מצוטט גם משפטו המפורסם של הנשיא לשעבר הארי טרומן "אם אינך יכול להתמודד עם החום, צא מהמטבח" המותח ביקורת על תלונותיו של אובמה על ההתקפות שספג במהלך הדיון הנשיאותי בינו לבין קלינטון בשבוע שעבר ברשת ABC.

קלינטון המשיכה לנקוט בטון הקשוח גם בראיון שישודר הבוקר בתוכנית "בוקר טוב אמריקה". מנחה התוכנית כריס קוומו שאל את קלינטון מה תעשה אם אירן תתקוף את ישראל בנשק גרעיני. "אני רוצה ליידע את העם האירני שאם אני אכהן כנשיאה במצב כזה, ארצות הברית תתקוף את אירן", אמרה קלינטון ללא כחל וסרק. "אם במהלך העשור הקרוב האירנים יהיו טיפשים מספיק כדי לתקוף את ישראל, נשמיד אותם כליל", הוסיפה.

אירן מערערת היציבות המזה"ת

אתמול בנאום שנשא בפני צוערים באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט", בניו יורק, אמר שר ההגנה האמריקאי כי אין לפסול פעולה צבאית נגד אירן וכי על החיילים האמריקאים להילחם ב"רשתות ג'יהאדיסטיות אלימות" ברחבי העולם. לדברי גייטס, מלחמה עם אירן תהיה "הרת אסון בכמה רמות" אך על וושינגטון אין לפסול את האפשרות של פעולה צבאית נגד אירן."מלחמה נוספת במזרח התיכון היא הדבר האחרון שאנחנו צריכים, אבל האופציה הצבאית צריכה להיות על השולחן בהתחשב במדיניות האירנית".

גייטס הוסיף כי אירן תומכת בטרור והיא "כוח מערער יציבות במזרח התיכון ובדרום-מזרח אסיה והיא נחושה להשיג נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully