וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף לב? טפו, טפו, טפו

22.4.2008 / 7:55

בדיקת רוק פשוטה יכולה לזהות במהירות אדם שסובל מהתקף לב שלא אובחן בבדיקת א.ק.ג. המטופל צריך רק לירוק ולהמתין 15 דקות

בדיקת רוק פשוטה שיכולה להתבצע בכל מקום עשויה לזהות במהירות אדם שסובל מהתקף לב. כדי לבצע את הבדיקה שפותחה על ידי חוקרים אמריקנים, על הנבדק לירוק לתוך צינורית שמעבירה את הרוק לכרטיס מעבדה בגודל של כרטיס אשראי שעליו נמצא שבב חיישני זעיר. הכרטיס מוכנס לתוך מכשיר שמסוגל לנתח את מצב לבו של המטופל בתוך 15 דקות.

"חלבונים שנמצאים ברוק יכולים להצביע במהירות על האפשרות להתקף לב", אמר ד"ר ג'ון מקדוויט, ביוכימאי מאוניברסיטת טקסס. מקדוויט ועמיתיו פיתחו חיישן זעיר שמתוכנת באופן ביוכימי כך שיוכל לזהות חלבונים ברוק שיכולים לקבוע האם אדם חווה התקף לב או נמצא בסיכון לחוות התקף שכזה בעתיד הקרוב.

במחקר בו נבדקו 56 מטופלים שחוו בעבר התקף לב לצד 59 אנשים בריאים, נמצא שבדיקת הרוק יכולה להבחין בין הנבדקים החולים לבריאים באותה מידת דיוק דיאגנוסטי כמו בדיקות הדם הרגילות.

מקדוויט הסביר כי אנשים רבים שחווים התקפי לב, במיוחד נשים, סובלים מתסמינים כלליים ומתוצאות בדיקת א.ק.ג. נורמליות, גורמים אשר מקשים על זיהוי מצבם בזמן. לדבריו, בדיקת הרוק יכולה להיערך בתיאום עם בדיקת הא.ק.ג. ולסייע בזיהוי התקפים שאינם מזוהים על ידה. הוא הוסיף כי מתוכננים מחקרים נוספים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully