וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מלחמה במזה"ת תהיה הרת אסון"

22.4.2008 / 2:31

שר ההגנה האמריקאי אמר כי אין לפסול פעולה צבאית נגד אירן. על החיילים האמריקאים להילחם ב"רשתות ג'יהאדיסטיות אלימות"

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר כי ירידה במספר החיילים האמריקאים המוצבים בעירק היא "בלתי נמנעת לאורך זמן", אולם לחיילים צפויות עוד שנים רבות של לחימה נגד "רשתות ג'יהאדיסטיות אלימות" ברחבי העולם. גייטס הוסיף כי מלחמה עם אירן תהיה "הרת אסון בכמה רמות" אך על וושינגטון אין לפסול את האפשרות של פעולה צבאית נגד אירן. גייטס אמר את הדברים בנאום שנשא בפני צוערים באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט", בניו יורק.

גייטס הדגיש כי על ארצות הברית להישאר פעילה בעירק כדי "למנוע סכנה גדולה יותר לארצנו בעתיד", אך ציין כי מספר החיילים האמריקנים בעירק צפוי לקטון. לדבריו, "הויכוח בסוגייה בוושינגטון נוגע בעיקר לקצב ההפחתה". כ-161 אלף חיילים אמריקנים מוצבים בעירק. בקיץ צפוי מספרם לרדת ל-140 אלף לאחר סדרה של נסיגות.

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האירני אמר גייטס כי אירן תומכת בטרור והיא "כוח מערער יציבות במזרח התיכון ובדרום-מזרח אסיה והיא נחושה להשיג נשק גרעיני".

"מלחמה נוספת במזרח התיכון היא הדבר האחרון שאנחנו צריכים. למעשה, אני מאמין שהדבר יהיה הרה אסון בכמה רמות. אבל האופציה הצבאית צריכה להיות על השולחן בהתחשב במדיניות האירנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully