וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מחילה חינוך "פטריוטי" בטיבט

גיל קדרון

21.4.2008 / 21:40

ממשלת סין פצחה ב"חינוך מחדש" בטיבט, שיכלול תוכניות טלוויזיה נגד הדלאי לאמה, ולחץ על מנזרים להוקיע את המנהיג הרוחני

סין החלה במדיניות ל"חינוך מחדש" בטיבט, שמטרתה לחתור תחת מעמדו של המנהיג הרוחני הדלאי לאמה, ולמסמס את התחושות הבדלניות בחבל הארץ הכבוש, כך דיווח היום (שני) העיתון "טיבט דיילי". "הקמפיין אמור לאחד את קו המחשבה של הרשויות עם זה של ההמון", כתב העיתון.

המהלך מגיע לאחר התנגשויות אלימות בבבירת טיבט להאסה במהלך החודש שעבר, ובעקבות ההפגנות הפרו-טיבטיות סביב העולם, בתחנות של הלפיד האולימפי. סין האשימה את הדלאי לאמה בהסתה שהובילה למהומות של נזירים בודהיסטים, האשמות אותן הכחיש ממקום מושבו בדרמסאלה שבצפון הודו. למרות תמיכתו בקיום המשחקים האולימפיים בבייג'ין, גינה המנהיג הטיבטי את "רצח העם התרבותי" שהממשלה הסינית מבצעת לטענתו במולדתו.

דיווחים רבים מגלים כי המפלגה הקומוניסטית נוהגת להשתמש ב"קמפיינים לחינוך פטריוטי" על מנת להחיל סדר ומשמעת במדינה. "הטיבט דיילי" מספר כי המהלך יכלול תוכניות טלוויזיה בהן יוכתם שמו של הדלאי לאמה על ידי חברי מפלגה ותושבי טיבט, כמו גם לחץ מסיבי על מנזרים להוקיע את מי שנחשב בעיניהם לאדם הקדוש עלי אדמות, בגלגולו ה-14 על פני כדור הארץ.

אזרח של כבוד פריזאי

בין לבין הכריז בית הנבחרים של פריז כי הדלאי לאמה יהיה אזרח של כבוד בבירה הצרפתית, יוזמה של ראש העיר ברטראן דלנואה. רק חמישה אנשים זכו עד היום לכבוד. אולם גם ההצבעה הזו לא עברה ללא אירועים, כשמפלגות רבות נעדרו מההצבעה, וגם העוזר של ראש העיר לענייני תרבות, לטענתו בשל "חוסר תמיכה כללי במנהיגים דתיים".

"פריז היא עיר שמהווה סמל בכל הקשור להגנה על זכויות אדם", אמרה הסגנית הראשונה של ראש העיר לעיתון "לה מונד". "הדלאי לאמה, זוכה פרס נובל לשלום, מסמל את המאבק הלא אלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully