וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד ישיבה התערטל במחאה על חוק החמץ

נתיב נחמני

21.4.2008 / 16:27

כשנעצר טען האיש העירום כי על פי פסיקת בית המשפט חנות אינה מקום ציבורי, ועל כן לא ניתן לעצרו על מעשה מגונה בפומבי

צעיר חרדי תושב בת ים מצא דרך מקורית להביע את מחאתו נגד פרשנות בית המפשט לחוק החמץ. בשעות הצהרים (שני) נכנס בהפגנתיות האיש, בן 27, לסניף טיב טעם בבת ים, ולנוכח מבטיהם ההמומים של לקוחות החנות פשט את בגדיו וחבש גרב על איבר מינו.

עובדי המקום הזעיקו שוטרים שמיהרו להוציאו מהחנות. האברך אמר לשוטרים כי לא ניתן להעמידו לדין בגין מעשה מגונה בפומבי מכיוון ש"בית המשפט קבע שהמשקום אינו מקום פומבי". את שוטרי מרחב אילון הטענה לא הרשימה במיוחד, והם עצרו אותו, ולקחו אותו לחקירה בתחנת המשטרה.

מחר ב-16:00 עשרת אלפים אנשים מהעדה החרדית יתכנסו בכיכר השבת בירושלים להפגין כנגד פרשנות בית המשפט לחוק החמץ, בראשותו של הרב יצחק טוביה וייס.

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפט לממשלה, מני מזוז, שהמדינה לא תערער על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, שביטל כתבי אישום שהוגשו נגד בתי עסק שהציגו חמץ בפסח. לדברי מזוז, חוק החמץ לא נועד לאסור ואינו אוסר על מכירה או צריכה של חמץ בפסח, אלא אוסר על בעל עסק להציג בפומבי מוצרי חמץ למכירה או צריכה.

בהתאם לכך, קבע מזוז כי יש לפרש את האיסור להצגה במרחב ציבורי חיצוני כמו הצגת חמץ למכירה בדוכן ברחוב, בשוק או על המדרכה, בשונה מהצגת חמץ במרחב הפנימי הסגור של העסק. ההחלטה עוררה תגובות נזעמות בקרב הציבור וחברי הכנסת הדתיים, אשר דרשו לבטל את אישור המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully