וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: ניתן להגיע לשלום עם סוריה בקרוב

פנחס וולף

21.4.2008 / 15:47

נשיא ארה"ב לשעבר אמר כי "הסורים מאמינים שניתן להגיע לשלום עם ישראל. "ב-85% מהסוגיות שעלו במו"מ אין מחלוקת"

נטע גרנות

"הסורים מאמינים כי ניתן יהיה להגיע להסכם שלום עם ישראל בזמן הקרוב, זאת מכיוון שב-85% מהסוגיות שעלו בדיונים עם ממשלות קודמות אין מחלוקת". כך אמר היום נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר.

קרטר הוסיף כי "היחסים בין ישראל וארצות הברית לסוריה הינם מינימלים וההתנהלות שלהם מאופקת מאוד, שלא לומר עויינת. ארצות הברית וישראל רואות בסוריה מדינה תומכת טרור, באמצעות שיתוף פעולה עם אירן ותמיכה בחמאס וחיזבאללה".

קרטר ציין כי מפגישות שערך בדמשק עם בכירים בממשל הסורי הוא התרשם שהממשלה הסורית מעוניינת להשתנות. לדבריו, הסורים מתיחסים ברצינות לדבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיהם הוא מבין את הציפיות הסוריות.
הוא הוסיף, כי כעת "על הסורים להבין גם את הציפיות מהצד הישראלי. אסד אמר לי כי אין לסוריה מידע לגבי החייל גיא חבר וכן לגבי החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב".

בנוגע לתפקידה של ארצות הברית במשא ומתן אמר קרטר כי "לארצות הברית יש שלוש אופציות, להתנגד למשא ומתן בין ישראל לסוריה ובכך להפוך את השלום בין המדינות לבלתי אפשרי להשגה, היא יכולה להיות ניטראלית והיא יכולה להוות גורם חיובי במשא ומתן כפי שהוצע על ידי הממשלה הסורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully