וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה וקלינטון מצחצחים חרבות

טלי גולדשטין

21.4.2008 / 15:26

המועמדים הדמוקרטים לנשיאות העבירו את הימים האחרונים לפני הפריימריז בפנסילבניה בהחלפת עלבונות בכלי התקשורת

הסנטור ברק אובמה פתח באחרונה בבליץ תקשורתי נגד יריבתו הסנטורית הילרי קלינטון, בעוד הקמפיין לקראת הפריימריז בפנסיבלניה עומד בפני סיום. בהופעות בטלוויזיה ובעצרות שונות, אובמה הציג את קלינטון באור שלילי ביותר וכינה אותו משתפת פעולה עם וושינגטון. קלינטון, מצידה, אמרה שמסר התקווה של אובמה מזכיר סגנון פוליטיקה מיושן וביקשה מציבור הבוחרים הדמוקרטי לבדוק בציציותיו.

מחנה אובמה הוציא סכום הגבוה פי 2 לעומת מחנה קלינטון על שורה של פרסומות התוקפות את תוכנית ביטוח הבריאות של הסנטורית והמרמזים כי היא בובה הפועלת לפי רצונן של קבוצות אינטרסים. קלינטון מתחה ביקורת על תוכנית הבריאות של אובמה והוסיפה שבעזרת הטון השלילי בו הוא נוקט, מנסה אובמה בסך הכל לפצות על ביצועיו הגרועים בעימות בשבוע שעבר בפילדלפיה.

ששה שבועות עברו מאז זכה אובמה בפריימריז במיסיסיפי ב-11 במרץ. הפער הותיר די זמן בעבור שני המתמודדים לפגוע איש ברעהו - ובעצמם. "בימים האחרונים התמקד הדיון בשאלה מדוע הקמפיין במחנה הדמוקרטי הפך לכה שלילי, כיצד דעתנו הוסחה וכיצד אנו מנצלים את הפילוג", אמר אתמול אובמה בעצרת בעיר רדינג. "הקמפיין שלנו אינו מושלם. אם ידחפו אותנו מספיק חזק, נאלץ להתחיל להכות בחזרה", הוסיף.

בעצרת בעיר בית לחם במדינת פנסילבניה, הזכירה קלינטון לציבור הבוחרים את הדיון הדמוקרטי בשבוע שעבר, בו הותקף אובמה ללא רחם בנושא הערות הכומר שלו לשעבר ג'רמייה רייט ובנושא ההערות העוקצניות שהוא בעצמו אמר על תושבי המערב התיכון לפני כשבועיים. "זה לא פלא שיריבי היה במצב רוח שלילי בימים האחרונים. הסיבה לכך היא שכולכם הייתם עדים להבדלים בינינו".

"קלינטון יודעת לשחק את המשחק"

הטון השלילי שאפיין את מחנה אובמה והעוצמה המפתיעה שלו מרמזים כי הסנטור מאילינוי מטפח תקווה סמויה לנצח אחת ולתמיד בפריימריז בפנסילבניה, להביס את קלינטון ולזכות במועמדות המפלגה. בכנס ברדינג, בחר אובמה להציג את קלינטון כאשפית באימוץ עמדות שונות על מנת לקלוע לטעם המצביעים. "עמדתה לגבי הבחירות היא 'אמור כל דבר, עשה כל דבר'. ככה קלינטון משחקת את המשחק. עליכם לבחור בה למועמדת רק בגלל שהיא שהתה בוושינגטון זמן רב יותר והיא יודעת כיצד לשחק את המשחק", אמר אובמה בציניות.

קלינטון אמרה בתגובה כי אובמה הוא זה שמפריח לאוויר אמירות כוזבות. "גודלתי על ידי משפחתי לומר את מה שאני מתכוונת ולהתכוון למה שאני אומרת", הכריזה הסנטורית בעצרת.

למרות המהלומות הבלתי פוסקות שהחליפו, שני המועמדים התחייבו להתאחד ולעמוד מאחורי המועמד שייבחר בסופו של דבר להוביל את המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות. "ההבדלים בינינו מחווירים לעומת ההבדלים בינינו לבין ג'ון מקיין", אמרה קלינטון בסוף השבוע במהלך עצרת בפרברי פילדלפיה.

ניל אוקסמן, יועץ פוליטי ותקשורתי, העריך כי בסוף הקמפיין בן ששת השבועות, הוציאו שני המועמדים על הפריימריז האחרונים מעל ל-20 מיליון דולר, הפריימריז לנשיאות היקרים בהיסטוריה של פנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully