וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ההישרדות של קלינטון בפנסילבניה

טלי גולדשטין

21.4.2008 / 12:35

למרות פיגורה אחרי אובמה במספר הצירים ובמספר קולות הבוחרים, קלינטון מנסה לשכנע כי היא המועמדת החזקה יותר מול ג'ון מקיין

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

אחרי ששה שבועות של שקט יחסי, מחר (שלישי) בלילה לפי שעון ישראל, ייערכו הפריימריז המכריעים בפנסילבניה בין מועמדי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון וברק אובמה. על מנת לגבור על אובמה במספר קולות הבוחרים הכלל ארצי (popular vote), זקוקה עתה קלינטון לניצחון בפער הגדול ביותר בו הצליחה לזכות עד כה בפריימריז חשובים אחרים.

לפי דיווח סוכנות הידיעות "בלומברג", לאחר למעלה מ-40 התמודדויות ואסיפות בחירה, הסנטור מאילינוי מוביל על קלינטון בלמעלה מ-800 אלף קולות בוחרים. אפילו אם קלינטון תנצח מחר בלמעלה מ-20% - סיכוי קלוש לפי הערכות – היא תתקשה להדביק את הפער.

ניצחון במספר קולות הבוחרים הוא משמעותי בעבור סיכויי קלינטון, מאחר והיא מפגרת אחרי אובמה גם במספר הצירים. לפי נתונים בלתי רשמיים, אובמה צבר עד כה 1,654 צירים לעומת 1,504 לקלינטון. כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, יש לצבור 2,025 צירים.

יש הסבורים כי צבירה של מספר קולות בוחרים גדול יותר, בנוסף לניצחונות הקודמים במדינות גדולות כגון קליפורניה ואוהיו, יהוו הוכחה לכך שקלינטון תהיה המועמדת הדמוקרטית החזקה יותר מול ג'ון מקיין הרפובליקני בבחירות לנשיאות בנובמבר. על מנת להוכיח זאת, על קלינטון לנצח בפער של 25% בפריימריז בפנסיבלניה, ובפער של 20% ומעלה בפריימריז הבאים בתור במערב ווירג'יניה, קנטאקי ופוארטו ריקו. זאת בהנחה שבפריימריז באינדיאנה, צפון קרוליינה, דרום דקוטה, מונטנה ואורגון יסיימו שני המתמודדים בתיקו – תרחיש המוטל בספק.

מחנה קלינטון בגירעון תקציבי

למעט הניצחון הגדול שעליה יהיה לרשום לזכותה, זקוקה קלינטון גם למספר שיא של מצביעים בפריימריז. בפנסילבניה, קלינטון זקוקה לשני מיליון מצביעים, המהווים כמחצית מהבוחרים הדמוקרטים הרשומים במדינה. מגמה זו תצטרך להימשך גם במדינות הבאות בהן קלינטון צפויה להוביל.

לפי הערכות פרשנים, בפנסילבניה – פריימריז בהן צפויה לנצח קלינטון לפי סקרים בפער של 5% בלבד – על הסנטורית לנצח ברוב גדול בקרב הבוחרים מאזורי הפרברים, ב-50% מהקולות בקרב המצביעים הגברים, ב-75% בקרב הבוחרים מאזורי הכפר וב-70% בקרב הקול הלבן. עליה יהיה גם לרשום יתרון על אובמה בקרב הקול השחור וקולות הסטודנטים.

ואת כל זאת עליה להשיג במצב של גירעון תקציבי לעומת אובמה. לפי נתונים שפירסמו שני המחנות אתמול, אובמה החל את חודש אפריל עם תקציב בסך 42.5 מיליון דולר, פי 5 לעומת קלינטון.

מי יצליח להביס את מקיין?

על מנת לצמצם את הפער של 800 אלף קולות הבוחרים בו מחזיק אובמה, ממשיך לקרוא מחנה קלינטון להכללתם של הפריימריז במישיגן ובפלורידה בחישוב. שתי המדינות איבדו את זכותן לשלוח צירים לוועידה הדמוקרטית באוגוסט מאחר וערכו את הפריימריז בתאריך מוקדם מהמתוכנן. קלינטון ניצחה בשתי המדינות ועתה טוענת כי יש לכלול את הקולות בחישוב הארצי.

בנוסף, על קלינטון לשכנע את רוב 795 צירי העל כי היא המועמדת הטובה יותר להביס את מקיין. סקרים של הבחירות הכלליות אינם תומכים בטענה שסיכוייה של קלינטון לנצח את מקיין בנובמבר גבוהים יותר מסיכויי אובמה. לפי סקרים אחרונים, מוביל מקיין על קלינטון 46% לעומת 45% ונמצא בשוויון 45% מול אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully