וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הפסקת אש עם ישראל בימים הקרובים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2008 / 9:36

יועצו של הניה מגלה כי תוך ימים תושג פריצת דרך משמעותית במגעים להפסקת אש. חמאס שלח לקרטר הערות בנוגע לעסקת שליט

"הפסקת אש בין חמאס לישראל בתיווך מצרים הופכת לקרובה מאד" - כך אמר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה. בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, העריך יוסוף כי בימים הקרובים צפויה פריצת דרך משמעותית בנושא זה. "הגשנו לישראלים מספר שאלות ואנו ממתינים כעת לתשובות מהם".

בתוך כך, נמשכים הדיונים של בכירי חמאס בהצעה המצרית שהעבירו בכירי חמאס מחמוד א-זהאר וסעיד סיאם למשעל, לפיה תושג הפסקת אש בעזה תחילה ולאחר מכן בגדה. לפי הדיווח, פתרון זה הוא פשרה בין העמדה של חמאס הקוראת להפסקת אש כוללת, הדדית ובו זמנית, לבין העמדה של ישראל המתנגדת להפסקת אש בגדה.

העיתון מדווח עוד כי חמאס שלח אמש לנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר "הערות בכתב" בתגובה למסמך שהגיש האחרון לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון, כי אתמול נועדו בכירי חמאס ודנו בהצעות של קרטר ושל מצרים. המקורות מסרו לעיתון כי ההערות נשלחו לקרטר על מנת שיתייחס אליהן במסיבת העיתונאים שיקיים היום בישראל.

ההערות אמורות להתייחס להצעותיו של קרטר להפסיק את האש באופן חד צדדי לשבוע-שבועיים, ליזום מחוות הומניטריות בנוגע לעסקת שליט, להיפגש עם שר התמ"ת אלי ישי, לחתום על הסכם שליטה במעבר רפיח ולתמוך במשא ומתן של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם ישראל. בכירי חמאס סרבו לתת פרטים על מסמך קרטר, אם כי ההערכה היא כי הארגון יגלה גמישות בנוגע להצעותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully