וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות כל העיכובים: הלוויין מתייצב מול הכבלים

10.7.2000 / 7:18

חברת YES תציג היום את חבילות הערוצים והתעריפים. בשורה התחתונה - המחירים לא יותר זולים

לאחר חודשים ארוכים של הכנות ומאבקים משפטיים תציג היום קבוצת YES המפעילה את שידורי הלוויין את תוכנית הערוצים, ומה שחשוב לא פחות - התעריפים.

קבוצת YES מציעה שלוש חבילות של ערוצים: החבילה הבסיסית תעלה 74 שקל. בחבילה הזו נכללים הערוצים הבסיסיים (ערוצי חדשות בינ"ל, ערוץ הקניות, ערוץ האופנה ועוד) והערוצים הציבוריים של ישראל: 1,2,33,23.

החבילה הבסיסית בתוספת ערוצי הכבלים (3,4,5,6) וערוצי לוויין בשפות שונות תעלה 124 שקל. לחבילות האלה מציעה קבוצת YES חבילות ערוצים נוספות שמחירן 25-50 שקל כל אחת. בחבילות אלו ניתן לקבל ערוצי מוזיקה, נוער, סרטים ושני ערוצים אירוטיים.
למחירן של חבילות הערוצים יש להוסיף את עלות הממיר, כ- 30 שקל.

ערוץ הכבלים הישראלי היחידי שלא יוצע במסגרת שירותי הלוויין הוא ערוץ 8. במקומו מציעה קבוצת YES את ערוץ דיסקאברי האמריקאי.

הלקוח אולי לא ירוויח מחירים נוחים יותר, ואולם הבשורה היא עצם פתיחת שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לתחרות מול חברות הכבלים, שהוכרזו כמונופול. בתשעת החודשים הראשונים תוכל רק קבוצת הלוויין לספק חבילות ערוצים לפי בחירת הלקוח, "חלון טירינג". לאחר מכן יוכלו גם חברות הכבלים להציע ערוצים לפי בחירת הלקוח.

נהנים נוספים מהתחרות בין הלוויין לכבלים יהיו אנשי הפרסום. ההערכה היא כי עד סוף שנת 2000 יסתכמו הוצאות הפרסום בתחום ב-20 מיליון דולר.

לפי "הארץ", מועצת הכבלים אסרה על חברת YES לעקוב אחר הרגלי הצפייה של מנוייה. הטכנולוגיה הדו-כיוונית של החברה מאפשרת לה לצבור מידע על הרגלי הצפייה של הלקוחות. החברה נימקה את בקשתה להפעלת הטכנולוגיה במתן שירות טוב יותר ללקוחות, ואולם חברי מועצת הכבלים סברו שמדובר בפגיעה בפרטיות הצופים.

קבוצת YES תקיים בשעה 12 מסיבת עיתונאים ובה תציג באופן רשמי את תוכניותיה ואת פירוט התעריפים. חברות הכבלים מחכות להודעה הרשמית של הלוויין על תעריפיה, ולאחר מכן יודיעו אם יעדכנו את מחירי המנוי שלהן. ראשי חברות הכבלים הביעו את ביטחונם כי "לא נפסיד לקוחות בגלל המחיר".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully