וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוואי: ניצחון לאופוזיציה לאחר 61 שנים

21.4.2008 / 6:20

הבישוף הקתולי לשעבר פרננדו לוגו צפוי להיות הנשיא הבא של פרגוואי. מפלגת "קולורדו" אותה ניצח שלטה במדינה מאז 1947

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מנהיג האופוזיציה בפרגוואי, הבישוף הקתולי לשעבר פרננדו לוגו, צפוי לנצח בבחירות לנשיאות. על פי ספירה של 92 אחוזים מהקלפיות, לוגו, מועמד המרכז-שמאל, מוביל בעשרה אחוזים על פני יריבתו, המועמדת מטעם מפלגת השלטון – בלנקה אובלר. לוגו זכה בכ-41 אחוזים מקולות הבוחרים. "היום אנחנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה הפוליטית של האומה שלנו", אמר לוגו לעיתונאים בעקבות הניצחון המסתמן.

אם אכן ינצח, יביא לוגו לסיומן של 61 שנים בהן שלטה מפלגת "קולורדו" בפרגוואי. בלנקה אובלר מנהיגתה היא האישה הראשונה המועמדת לנשיאות במדינה הדרום האמריקאית. מפלגתה שלטה במדינה מאז ההשתלטות ב-1947, אז תמכה בגנרל אלפרדו סטרוסנר שהנהיג משטר אלים במשך 35 שנים, עד שהביאה להדחתו ב-1989. אובלר, שרת החינוך לשעבר, נאבקה כדי לאחד את המפלגה סביבה, שהיתה משוסעת בשל ריבים פנימיים והאשמות שווא.

לוגו בן ה-56 עזב את תפקידו כבישוף לפני שלוש שנים, לאחר שהרגיש שאין ביכולתו לעזור לעניי המדינה. הוא החל בקריירה פוליטית בשנה לאחר מכן. הוא מושפע ממנהיגים דרום-אמריקאים קיצוניים כמו נשיא ונצואלה הוגו צ'אווז ונשיא בוליביה איבו מוראלס, אך גם נראה כי ישתף פעולה עם מנהיגי שמאל מתון מהאזור.

המועמד הניצב במקום השלישי הוא הגנרל בדימוס לינו אובידו, ששוחרר מהכלא בשנה שעברה, לאחר שנאסר בשל תכנון הפיכה.

הכלכלה של פרגוואי, הידועה בריבוי השחיתות וההברחות, נשענת בעיקר על ייצוא חקלאות וכוח הידרואלקטרי. כארבעה מתוך כל עשרה תושבים בפרגוואי הם עניים.

עדכון ראשון: 2:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully