וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נמנע הפיגוע הקשה במעבר כרם שלום

יהושע בריינר

20.4.2008 / 23:18

קצין בפיקוד דרום שחזר את התקרית, בה נפצעו שמונה חיילים. "אם החיילים לא היו נכנסים לכלי רכב ממוגנים היו הרוגים ואולי חטיפה"

הזיהוי המוקדם של כלי הרכב שפרצו את מחסום כרם שלום כרכבי תופת, על אף ערפל כבד, ופקודה לחיילים להכנס לכלי רכב ממוגנים על מנת להתגונן מפני הפיצוץ הצפוי הם שמנעו פיגוע קשה נגד חיילי צה"ל ותושבי האזור – כך העריך הערב קצין בפיקוד דרום, ששחזר את התקרית. "רוב החיילים הצליחו להכנס לכלי הרכב הממוגנים, ולכן מספר הפצועים מועט", אמר הקצין.

שמונה חיילים נפצעו בנסיון הפיגוע אתמול במעבר כרם שלום, כששריונית ושני ג'יפים המוסווים ככלי רכב צבאיים פרצו את המחסום והתפוצצו בקרב החיילים. במקביל ניסה משוריין נוסף לחדור את גדר המערכת סמוך למחסום כיסופים, אולם פוצץ בירי טנק של חטיבה 401, שהיה במקום. שניים מהחיילים נפצעו באורח בינוני עד קשה והיתר במצב קל. הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. על פי הדיווחים, 4 מהפלסטינים נהרגו במהלך המתקפה.

לדברי הקצין, המפקד בשטח חשד בשלושת כלי הרכב - השריונית ושני הג'יפים - שהוסוו כולם ככלי רכב צבאיים, כבר כששמעו החיילים בשטח רעשים חשודים מכיוון אחד השערים, במהלך סיור במקום. הוא ניסה ליצור קשר עם הג'יפ שראה פורץ אחרי השריונית, ולאחר שלא הצליח – הבין מהתנהגותם החשודה של כלי הרכב כי מדובר בניסיון פיגוע, והורה לכל החיילים לתפוס מחסה.

"במידה ולא היו נכנסים לכלי הרכב הממוגנים, ודאי היו הרוגים", אמר הקצין. הוא העריך כי בכל ג'יפ היה בערך כ-300 ק"ג חומר נפץ, ואמר כי גם בשריונית היה חומר נפץ. להערכתו, מטרת האירוע היתה לא רק להרוג חיילי צה"ל, אלא גם לחטוף חייל פצוע בשריונית.

הקצין סיפר כי לאחר שהתפוצצו שני הג'יפים, האחד בסמוך לעמדה קבועה והשני בקרבת החיילים שסיירו ליד המחסום ונכנסו לכלי רכב משוריינים, ניסה נהג השריונית להמלט מהמקום. אולם, החיילים איתרו אותו והרגו אותו בקרב פנים אל פנים. "בסך הכל מדובר בשלושה מחבלים שנכנסו עם כלי הרכב, אף אחד מהם לא הצליח לברוח", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully