וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס בעירק: "המנהיגות העירקית אמיצה"

20.4.2008 / 21:25

רייס הגיעה לביקור פתע בבגדד והביעה תמיכה ברה"מ על רקע איומי מנהיג השיעים לפתוח במלחמה. כוחות אמריקאים הרגו 20 חמושים

שרת החוץ האמריקנית קונדוליסה רייס ערכה היום (ראשון) ביקור פתע בעירק. במהלך הביקור אמרה רייס כי היא אינה יודעת עד כמה רציניים איומיו של מנהיג השיעים המורדים מוקתדא א-סאדר. אתמול איים א-סאדר לפתוח במלחמה כוללת על ממשלת עירק, אם היא לא תבחר ב"דרך השלום".

הצהרה זו של א-סאדר צפויה להגביר את המתיחות שבין איש הדת השיעי לראש ממשלת עירק, נורי אל-מליקי, שמנסה לדכא בכוח את "צבא המהדי", המיליציה המזוהה עם א-סאדר.

רייס נפגשה עם אל-מליקי והכריזה כי ברצונה לתמוך ב"מרכז" פוליטי חדש בעירק שעומד מאחורי פעולותיו של אל-מליקי נגד "צבא המהדי". לדבריה, "נוצרה הזדמנות בעירק הודות להחלטות האמיצות של ראש הממשלה והמנהיגות העירקית המאוחדת".

"הוא עדיין חי באירן", אמרה רייס בהתייחסה לא-סאדר, "אני מניחה שזו מלחמה של ממש בעבור כולם מלבדו. תומכיו יכולים לצעוד אל מותם והוא ימשיך לשהות באירן".

דובר מטעם צבא ארצות הברית אמר כי במהלך הלילה הרגו הכוחות האמריקנים עשרים חמושים במספר קרבות ירי ותקיפות אוויריות בשכונת העוני "עיר סאדר" הממוקמת במזרח בגדד ונחשבת למעוז של תומכיו החמושים של א-סאדר. לדבריו, "היה זה הלילה החם בשבועיים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully