וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: האשמות ארה"ב ובריטניה חסרות בסיס

20.4.2008 / 13:20

דובר משרד החוץ האירני דחה את ההאשמות לפיהן אירן מפתחת נשק גרעיני. "האומה האירנית תמשיך את פעילות הגרעין שלה למטרות שלום"

אירן דוחה את האשמות ארצות והברית ובריטניה בכל הקשור לתוכנית הגרעין שלה. "האשמות של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, הינן חסרות בסיס". כך אמר דובר משרד החוץ האירני, מוחמד אלי חוסייני. "האומה האירנית תמשיך את פעילות הגרעין שלה למטרות שלום, אין שום חוק שמונע ממדינתנו מלהמשיך את הפעולות הללו".

בשבוע שעבר נפגש נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, בבית הלבן בוושינגטון. בפגישה דנו השניים בסוגיית הגרעין האירני. שני המנהיגים הביעו חוסר סבלנות הולך וגובר, לדבריהם, כלפי התקדמות תוכנית הגרעין האירנית.

לאחר הפגישה אמר בוש כי "אני חושב שמדובר בנאיביות להאמין לאמירות אלו, כאשר הידע האירני יכול בקלות להפוך למאמצים צבאים ולנשק אטומי, המנהיגים האירנים הוכיחו את עצמם כלא ראויים לאמון מצידנו", אמר נשיא ארצות הברית.

אירן שמהווה את המדינה הרביעית בגודלה לייצור נפט הכריזה מספר פעמים כי היא מעוניינת להגיע לידע גרעיני ולפתח תוכנית גרעין על מנת ליצור חשמל ולא פצצות גרעיניות, כדבריה. אולם כשלונה לשכנע את האו"ם בדבר כוונותיה הביא להטלת סנקציות כלכליות על ידי האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully