וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס נוטה לקבל את הצעת קרטר לרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.4.2008 / 10:54

מקורות פלסטינים אומרים כי חאלד משעל צפוי להיענות להצעת נשיא ארה"ב לשעבר להפסקת אש חד צדדית וקידום עסקת שליט

"ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עומד להיענות בגמישות רבה למסמך שהגיש לו נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר". כך מדווחים מקורות פלסטינים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לדבריהם, משעל עומד לקיים היום (ראשון) שורה של פגישות עם בכירי חמאס, ביניהם מחמוד א-זהאר וסעיד סיאם אשר הגיעו אמש לדמשק, על מנת לגבש מסמך תשובה למסמך שהגיש קרטר למשעל שלשום.

המקורות מספרים עוד כי המסמך של קרטר כולל נקודות כגון קבלה חד צדדית של הפסקת האש לשבוע-שבועיים וביצוע יוזמות הומניטריות בכל הקשור לעסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בנוסף המסמך כולל גם חתימה על הסכם בנוגע לשליטה במעבר רפיח, וכן קיום פגישה בין בכירי חמאס לשר התעשייה והמסחר אלי ישי.

לפי הדיווח, משעל זימן אליו לדמשק את א-זהאר וסיאם על מנת לדון בנושא ולגבש מסמך שיוגש לקרטר לפני שובו לישראל ביום שני. אנשים שנכחו בפגישתם של משעל וקרטר מסרו כי קרטר פנה למשעל ואמר לו: "הפכת לאדם מאד מפורסם. הפנים שלך מופיעות לפעמים על מסכי הטלוויזיה". משעל, מצידו, שיבח את אומץ ליבו של קרטר שבא לבקר את נציגי חמאס בדמשק למרות הלחצים האמריקאים והישראלים.

בפגישתם אמר לו משעל כי "לישראל יש גלעד שליט אחד, אולם לפלסטינים יש עשרת אלפים אסירים בבתי הכלא הישראליים". לאחר מכן הגיש משעל לעוזריו של קרטר תיק עם כל פרטי האסירים, ביניהם תמונתו של פחרי ברגותי אשר נמצא בכלא הישראלי כבר 30 שנה. קרטר אמר לו כי הוא חושב שהדיאלוג עם חמאס הוא חשוב למרות כל הלחצים שהוא עומד בפניהם. "זו המציאות ואי אפשר להתעלם ממנה", אמר עוד. יחד עם זאת הבהיר, כי "הטילים שפוגעים בילדים ונשים הם מעשי טרור ועל כן יש להימנע מפגיעה באזרחים".

לדברי המקורות, חמאס הציע לקרטר לשמש במתווך בעסקת שליט אולם הוא סרב בטענה שהמצרים עושים זאת. העיתון מדווח כי לפי המידע המצוי ברשותו, מסמך התשובה של חמאס עומד להבהיר כי חמאס מעוניין לנהל מגעים על מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' וכי הוא מעוניין בהפסקת אש הדדית, כוללת ובו זמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully