וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "התקדמות במו"מ על רגיעה בעזה"

19.4.2008 / 2:24

שר החוץ המצרי אמר כי נרשמה התקדמות משמעותית במו"מ בין ישראל לחמאס על הסכם לא כתוב להפסקת אש. "ההסכם יכלול את שחרור שליט ופתיחת המעברים"

שר החוץ המצרי, אחמד אבו רייט, אמר הלילה (שבת) כי חלה התקדמות מרשימה במשא ומתן בין ישראל לחמאס על הפסקת אש בעזה. "חמאס מעוניינים ברגיעה, וזה מתאים לישראל, שלא רוצה הסכם כתוב עם הארגון", אמר אבו רייט בנאום בפני המועצה לקשרי חוץ בוושינגטון. לדבריו, "ההתקדמות שהשגנו מאוימת שוב ושוב על ידי גורמים הן בישראל והן ברצועת עזה, שלא מעוניינים ברגיעה".

אבו רייט ציין כי הפסקת האש בין ישראל לחמאס תהיה מושתת על שלושה עקרונות. לדבריו,בבסיס הפסקת האש עומדת ההסכמה כי חמאס יפסיק לירות רקטות קסאם לעבר מערב הנגב, ואילו ישראל תפסיק את פעילותה נגד פעילי ותשתית הארגון ברצועת עזה.

לפי המרכיב השני, ישראל תשחרר 400 אסירים פלסטינים תמורת שחרורו של גלעד שליט משבי חמאס בעזה. "לפי המידע שברשותי, שליט עדיין בחיים", הוסיף אבו רייט.

המרכיב השלישי כולל את פתיחת המעברים לרצועת עזה, בסיוע של משקיפים אירופים. "אם המעברים יפתחו, יעברו סחורות ואנשים באופן חופשי והרגשתם של הפלסטינים תשתפר", אמר אבו רייט. הוא התיייחס גם למשא ומתן על הסכם קבע בין ישראל לרשות הפלסטינית ואמר כי "אם הם יצליחו להגיע להסכם עד סוף כהונתו של בוש כנשיא, לחמאס לא תהיה ברירה אלא לקבל את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully