וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ברוסיה: "תומך בפסגת שלום אזורית"

19.4.2008 / 1:50

יושב ראש הרשות הפלסטינית נועד עם פוטין והביע תמיכה בקיום פסגת שלום במוסקבה. "פסגת שלום בינ"ל עשויה להביא להתקדמות במו"מ"

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועד אמש (שישי) במוסקבה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. השניים שוחחו על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ועל הצעתה של רוסיה לארח פסגת שלום בינלאומית. "אני מאמין כי פסגת שלום במוסקבה היא רעיון מוצלח ויכולה לגרום להתקדמות במשא ומתן בינינו לבין ישראל". אמר אבו מאזן לפוטין.

רוסיה, המבקשת להגדיל את מעורבותה במזרח התיכון, הציעה לערוך את פסגת השלום במוסקבה כהמשך לפסגת אנאפוליס. טרם נמסר מועד לקיום הפסגה, אולם ישראל הבהירה כבר כי היא מתנגדת לכינוסה ולא תיקח בה חלק. גם בוושינגטון לא הביעו תמיכה ביוזמה הרוסית ובכירים בממשל בוש אמרו כי קיום פסגה שכזאת עשוי להזיק לתהליך השלום, יותר מאשר להועיל.

אבו מאזן התייחס במהלך ביקורו ברוסיה לביקורת האמריקאית ואמר כי "אני לא רוצה שארה"ב תנסה להכתיב אם תהיה פסגה, ומי יהיו המשתתפים בה. העמדה האמריקאית בנושא צריכה להיות מתואמת עם זאת של הקהילה הבינלאומית ולא להוות לה תחליף". פוטין, שחזר לרוסיה לאחר ביקור באיטליה, קיבל בחמימות את אבו מאזן ואמר כי "ישראל והפלסטינים הגיעו למצב קשה, אבל אני בטוח שהן אבו מאזן והן אולמרט עושים את המיטב כדי לקדם את המשא ומתן ביניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully