וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר נועד עם משעל: "התקדמות בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2008 / 20:54

נשיא ארה"ב לשעבר נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק. גורם המקורב לשיחות: "היו הסכמות על הצעדים הנדרשים לקידום העסקה"

נשיא ארצות לשעבר, ג'ימי קרטר, נועד הערב (שישי) בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. בפגישה, שהתקימה באחד ממשרדי חמאס בעיר, השתתפו גם סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, ובכיר חמאס מוחמד נזאל.

גורם המקורב לשיחות אמר כי השניים שוחחו על קידום עסקת שחרורו של שליט. "השיחה נערכה ברוח טובה, והיו מספר הסכמות לגבי הצעדים שנדרשים לשחרור שליט", אמר הגורם.

רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי במהלך הפגישה, העלה קרטר בפני משעל את בקשתו של שר התעשייה והמסחר אלי ישי להיפגש עימו ועם בכירי חמאס נוספים על מנת לקדם את עסקת חילופי השבויים. בנוסף מדווחת הרשת כי קרטר ביקש ממשעל להפסיק את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל כיוזמה של רצון טוב. "קרטר לא קיבל מענה לשתי הבקשות שהופנו למשעל", נמסר עוד.

טרם הפגישה אמר אבו מרזוק כי בפגישה הם צפויים לדון בשלושה נושאים עיקריים: החייל החטוף גלעד שליט, הפסקת אש ברצועת עזה, והסרת המצור הישראלי מעל עזה. חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נסר, אמר גם הוא כי "מן הצפוי כי עסקת שליט תעלה בפגישתם של קרטר ומשעל".

דנו על הפסקת אש בעזה

קודם לכן אמר בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כי "בכירי חמאס הבטיחו לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר להחזיר תשובה בנוגע ליוזמות הומניטריות, כגון הפסקת אש ועסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט".

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר א-זהאר כי "קרטר דיבר על יוזמות הומניטריות הקשורות להפסקת אש, לעסקת שליט ולמצור מעל רצועת עזה. משלחת חמאס הבטיחה לדון בנושאים אלו עם גורמי חמאס בשטחים ולהחזיר תשובות". א-זהאר תאר את הפגישה עם קרטר "גלוית לב", וקבע כי "הייתה תמימות דעים בנושאים השונים".

משלחת חמאס, שכללה גם את שר הפנים בעזה סעיד סיאם ואת דובר הממשלה בעזה טהאר א-נונו, נפגשו בקהיר גם עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן, ודנו עמו בהפסקת אש עם ישראל ובשליטה במעברי הגבול בעזה. "דנו בנושאים רבים, בתוכם הפסקת אש", מסר א-נונו. "הבענו את עמדתנו, לפיה יש לפתוח את כל המעברים על מנת לגבש הפסקת אש, והמצרים גילו הבנה לכך".דובר ממשלת חמאס אמר עוד, כי המצרים הציגו בפניהם את העמדה הישראלית בנוגע להפסקת אש. "הבהרנו למצרים כי התנאים הישראלים להפסקת אש אינם הגיוניים. לדוגמא, ישראל דורשת להפסיק את ההברחות דרך האוויר והים, ואילו אנו לא מבריחים דבר".

א-נונו סרב למסור פרטים בעניין עסקת שליט "עד שיתבררו העניינים". לדבריו, לא התגלעו חילוקי דעות בין חמאס לבכירים המצרים במהלך הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully