וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם רויטרס נפצע מירי צה"ל בבילעין

ינאי ישראלי

18.4.2008 / 14:33

יומיים לאחר הריגתו של צלם סוכנות הידיעות בעזה מפגיעת פגז טנק צה"ל, נפצע צלם נוסף של הסוכנות באורח קל-בינוני מפגיעת כדור גומי

עיתונאי מסוכנות הידיעות "רויטרס" נפצע היום (שישי) באורח קל עד בינוני מפגיעת כדור גומי שירו לעברו חיילי צה"ל ליד הכפר בילעין ממערב לרמאללה. הצלם סיקר את ההפגנה השבועית המתקיימת בכפר נגד גדר ההפרדה.

ההפגנה היום נערכת לציון יום האסיר הפלסטיני, שחל אתמול, בהשתתפות של כ-200 פלסטינים ופעילי שמאל מישראל ומחו"ל. המפגינים במקום טוענים כי החיילים פתחו באש לעברם בעת שהחלו להפגין.

שלשום נהרג צלם הסוכנות בעזה פאדל שאנעה, בן 23, מפגיעת פגז שנורה מטנק צה"ל לעברו בעת שסיקר את אירועי הלחימה בין צה"ל לפלסטינים ברצועה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי שאנעה נפגע מפגיעת פגז מסוג פלאשט, המפזר חיצי מתכת לכל עבר, ואסור לשימוש בתוך שטח מאוכלס בצפיפות על פי החוק הבינלאומי.

צה"ל: "הצלם נוטל על עצמו סיכון"

בתגובה לאירוע נמסר מדובר צה"ל, כי "היום בצהרים הגיעו כחמישים אזרחים ישראלים, זרים ופלסטינים לאזור גדר הביטחון ליד בילעין במטרה לחבל ולפגוע בגדר. כמדי שבוע מגיעים מפגינים המנסים לפגוע בגדר ובכוחות הביטחון. מדובר בהתפרעות בלתי חוקית אשר מצריכה את המפקד הצבאי להטיל צו שטח צבאי סגור באזור, ולהשתמש במידת הצורך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות על מנת למנוע פגיעה בחיילים ובגדר הביטחון".

"הקבוצה משתמשת בצלמים כמגן אנושי, ולאור המידע הרב הנצבר מאירועים מסוג זה ניתן לראות כי ישנם צלמים המשתתפים בהסתה ובהסלמת האלימות. היום נאלצו הכוחות להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות - שימוש שנעשה באופן מושכל ומבוקר על פי הנחיית מפקד החטיבה, שפיקד על האירוע בשטח".

הודעת דובר צה"ל אף הזהירה צלמים המסקרים את פעילותו בשטחים עוינים. "צר לנו שצלמים נפגעים", נאמר בהודעה, "אך ראוי לומר כי צלם או כל אדם אחר הנכנס לשטח צבאי סגור, בו מתקיימת הפרת סדר אלימה, נוטל על עצמו מראש סיכון שייפגע. צה"ל ימשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להפסיק לחלוטין את הפגיעה בגדר הביטחון, שכל תכליתה למנוע טרור ופעילות חבלנית עוינת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully