וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שהעולם ישמע את קולם של קורבנות אוקטובר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2008 / 11:33

משלחת של משפחות הרוגי אוקטובר 2000 תצא מחר לדרום אפריקה, לגיוס תמיכה בינ"ל במאבק להבאתם לדין של השוטרים שירו בהם

משלחת של משפחות הרוגי אוקטובר 2000 תצא מחר (שבת) לביקור בדרום אפריקה על מנת לגייס תמיכה בינלאומית לדרישה למתן דין וחשבון למשפחות ההרוגים ולגילוי הצדק בפרשה. למשפחות ההרוגים יצטרפו גם שאוקי חטיב, יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל וחמישה מחברי הנהלת ארגון "עדאלה".

הביקור נערך במסגרת סדרת יוזמות בינלאומיות ליישום ההחלטות שקיבלו משפחות ההרוגים, בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לסגור את התיקים הנוגעים לאירועי אוקטובר 2000. מזוז הודיע כי איש מהשוטרים שהיו מעורבים בירי שהביא למותם של 13 ערבים אזרחי ישראל לא יועמד לדין, בטענה כי אין די ראיות להגשת כתבי אישום.

המשלחת צפויה לפגוש בדרום אפריקה פקידי ממשל דרום אפריקאים, עורכי דין מובילים, אנשי אקדמיה בכירים ופעילים בארגונים של קורבנות האפרטהייד, וכן את חברי ועדות האמת והפיוס שהוקמו ב-1995 ששמעו את עדויותיהם של קורבנות האפרטהייד ושל מחולליו.

"אנו נחושים לפעול בכל האמצעים החוקיים כדי להביא לדין את הפושעים, עד שיבואו על עונשם", אמר חסן עאסלה, דובר ועד המשפחות של הרוגי אוקטובר 2000. "נעשה כל שביכולתנו כדי להפוך ביקור זה לפתח שדרכו ישמע העולם את קולם של קורבנות אוקטובר 2000 ואת קולם של המדוכאים בעם הפלסטיני, הסובלים מאי צדק ואפליה מידיה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully