וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: מכרז חדש לבניה באריאל ואלקנה

פנחס וולף ואביטל שוסהיים

18.4.2008 / 10:13

המכרז מציע בנית 100 יחידות דיור. משרד השיכון: "האישור ניתן מזמן". שלום עכשיו: "ההחלטה הופכת את תהליך אנאפוליס ללא רלוונטי"

משרד השיכון פרסם הבוקר (שישי) מכרז לבניית 100 יחידות דיור בהתנחלויות אריאל ואלקנה - בניגוד להתחייבות ישראל במפת הדרכים ובאנאפוליס להפסיק לבנות בהתנחלויות. המכרז מציע למועמדים לחכור שטחים לבניית יחידות דיור, 52 יחידות באלקנה ו-48 יחידות באריאל. בדומה למכרזי חכירה אחרים, המגרשים מוצעים ל-98 שנים, עם אופציה להארכה לתקופה דומה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי 52 יחידות הדיור באלקנה מחליפות יחידות ישנות יותר, "אשקוביות", שהוקמו כשהיישוב עלה על הקרקע לפני כ-25 שנים. ל-48 יחידות הדיור באריאל ניתן אישור לפני חודשים רבים ממשרד הביטחון, והן ייבנו בתוך שכונה בנוייה וקיימת, שכונת נוימן.

"הבנייה הנוכחית נועדה לתת מענה לצרכים פנימיים של ריבוי טבעי", אמר שר הבינוי והשיכון זאב בוים. "האידיאולוגיה של 'שלום עכשיו' אינה חדשה, ומבחינתם גם בנייה בירושלים וגבולותיה המוניציפליים היא התנחלות", אמר בוים. "אין להם בעיה שישראל תיסוג מחר לגבולות 67' ותחלק את ירושלים. זו אינה עמדת הממשלה הנוכחית, שמעולם לא התחייבה שלא תבנה בתחומי גושי ההתיישבות".

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר מסר בתגובה, כי "פינוי של שישה קרוואנים בתחילת השבוע הוא עסקה משתלמת עבור המתנחלים, שמקבלים מתנת פסח בדמות 100 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. ההחלטה פוגעת בתהליך המדיני והופכת את תהליך אנאפוליס לבלתי רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully