וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחות התרעה אחת לחג"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, ויהושע בריינר

18.4.2008 / 7:55

צה"ל הרג את ראש גדודי חללי אל אקצא בשכם, שעמד מאחורי תכנון פיגוע ההרעלה במסעדת "גריל אקספרס", ופעל בסיוע חיזבאללה. סגר מלא הוטל על עזה, יהודה ושומרון

כוח של יחידת דובדבן בשיתוף פעולה עם השב"כ הרג הבוקר (שישי) במחנה הפליטים בלטה שליד שכם את האני אל-כעבי, 26, שעמד בראש גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, בשכם. בפעילות נעצר גם סאמר מוסטפא אבו ליל, 32, מבוקש בכיר בג'יהאד האיסלמי, שפעל באופן צמוד עם אל-כעבי.

לפי דיווח של פעילים פלסטינים, כוח גדול של חיילי צה"ל כיתר את המבנה בו שהה אל-כעבי עם מספר פעילים נוספים. לאחר חילופי אש בין הצדדים נהרג אל-כעבי. מצה"ל נמסר כי במקום נמצאו כלי נשק ואפודים.

האני אל-כעבי עמד מאחורי פיגוע ההרעלה במסעדת גריל אקספרס ברמת גן, בו תכננו שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים בארץ, להרעיל את המבקרים במסעדה. הוא היה אמור לספק את הרעל חסר הטעם והריח לשניים.

לדברי גורמי ביטחון אל-כעבי עמד בקשר עם החיזבאללה, ופעל בסיועם ובמימונם. הוא היה מעורב גם במספר פיגועי ירי והנחת מטעני חבלה במהלך השנים האחרונות, ובאוגוסט 2007 עמד מאחורי פיגוע התאבדות שסוכל. בין דצמבר 2007 לפברואר 2008 היה עצור על ידי מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית, אולם הצליח להמלט.

סגר כללי על יו"ש ורצועת עזה

גורם ביטחוני הבוקר לוואלה! חדשות כי "מדובר במבוקש רציני מאוד, שכל מרצו ופעילותו כוונו לפעול כנגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים. בהריגתו הורדה לנו התרעה אחת שאיימה להפר את שלוות חג הפסח. בעזרת פעילות אינטנסיבית ומודיעין טוב של השב"כ הצלחנו להגיע אליו".

"הפעילות בשכם הלילה פגעה קשות בטרור של העיר. באחת הפעילויות נהרג מחבל שעסק בייצור מטענים בפיגועי ירי ובאיום על עורף ישראל", אמר מפקד חטיבה מרחבית שומרון אל"מ א' לוואלה! חדשות. "הטרור לא מפסיק, וחג הפסח רק מעודד אותו להמשיך. כוחות צה"ל ושירותי הביטחון יעשו הכל בכדי שהטרור לא ישבש לנו את החג. חשוב לי שההורים שילדיהם נשארים בבסיס בחג יבינו שהם נשארים בשביל לשמור על הבית".

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל 19 מבוקשים ביהודה ושומרון. העצורים הועברו לכוחות הביטחון להמשך חקירתם.

במערכת הביטחון ישנן שבע התרעות לפיגועים במהלך החג. הבוקר הוטל סגר כללי על שטחי יהודה שומרון ורצועת עזה. שר הביטחון אהוד ברק הורה על הטלת הסגר שיימשך עשרה ימים. למעט מקרים הומניטריים לא תתאפשר כל כניסה או יציאה של אזרחים פלסטינים לשטחי ישראל. "חיילי צה"ל פועלים ויפעלו על מנת שתושבי ישראל יוכלו לחגוג את הפסח בשקט ובשלווה", אמר הגורם הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully