וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מברלוסוקני ועד האפיפיור

טלי גולדשטין

17.4.2008 / 18:00

נברך את סילביו ברלוסקוני על כהונתו השלישית כר"מ איטליה, נלווה את הלפיד האולימפי בהודו ונחגוג יום הולדת עם האפיפיור

פעם שלישית גלידה -

ביום ראשון נערכו בחירות כלליות באיטליה, והפלא ופלא, ראש הממשלה הנבחר הוא לא אחר מאשר סילביו ברלוסקוני, שועל קרבות ותיק שזו לו תהיה הכהונה השלישית כתפקיד. בן 71, אבל לא נראה לגילו הודות לניתוחים פלסטיים ולהשתלות שיער, ה"צעיר הנצחי" ייאלץ להתמודד הפעם עם אתגרים קשים מתמיד כשהראשון הוא הכלכלה המדשדשת. שיהיה בהצלחה.

קצת תרבות -

השבוע נפתח ברוב כבוד והדר משכן האופרה החדש של נורבגיה, בבירה אוסלו. בין הנוכחים בהשקה, היו מלכת דנמרק מרגרט, נשיאת הכתר של שבדיה ויקטוריה, נשיאי איסלנד ופינלנד, מלך נורבגיה הרלד, ראש ממשלת נורבגיה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. חמש שנים לקח לבנות את משכן האופרה העצום (גודלו 38,500 מ"ר) שעלותו נאמדה במיליארד דולר. נקווה שהאקוסטיקה תצדיק את הכסף.

שביתת עיתונאים -

צוות העובדים של העיתון הצרפתי "לה מונד" פתח השבוע בשביתה נגד ההנהלה. בפעם הראשונה בתולדותיו, העיתון לא הודפס ולא הגיע לדוכנים. עובדי העיתון מוחים על התוכנית לפטר 130 מהם - 66% מהם עיתונאים. זו היתה השביתה הראשונה בהיסטוריה של העיתון, שקיים זה 64 שנים. בתמונה: באחד השלטים שנשאו המפגינים כתוב היה, "ה'לה מונד' טורף את ילדיו".

כולם לעלות -

שירות רכבות הנוסעים בין הודו לבנגלדש חודש ביום שני, אחרי למעלה מארבעה עשורים. רכבות נסעו לשני הכיוונים בפעם הראשונה מאז המלחמה בין הודו לפקיסטן ב-1965. שמו של שירות הרכבות החדש נקרא "מייטריי ("ידידות") אקספרס".
הרכבת החדשה היא סימן נוסף לנורמליזציה ביחסים בין המדינות השכנות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נפל משמים -

יותר מ-70 אנשים נספו השבוע בהתרסקות מטוס במזרח קונגו. המטוס, מדגם DC-9, עלה בלהבות זמן קצר לאחר ההמראה. קונגו ידועה בהיותה המדינה בעלת הבטיחות התעופתית הירודה ביותר בעולם. בשנת 2007 ארעו בה שמונה התרסקויות של מטוסים.

מזל טוב -האפיפיור בן 18

בנדיקטוס ה-16 חגג ביום רביעי את יום הולדתו ה-81 עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לקול תשואותיהם של אלפי בני אדם. זהו הביקור הראשון של האפיפיור הנוכחי בארצות הברית והפעם השנייה בהיסטוריה שמנהיג הכנסייה הנוצרית הקתולית מבקר בבית הלבן. ב-1979, נשיא ארצות לשעבר ג'ימי קרטר אירח את האפיפיור יוחנן פאולוס השני.

לא מפחדים - "יום הצבא" באירן

מתעלמת כליל מהעובדה שהיא נתפסת בעיני העולם כולו כאיום גרעיני אפשרי, ציינה ביום חמישי אירן את "יום הצבא". נשיא המדינה מחמוד אחמדינג'ד שיחרר שוב כמה מפנינות החוכמה הידועות שלו נגד המערב ואמר כי כוחות המערב השטניים נכשלו במשימתם לשלוט במשאבי האנרגיה של המזרח התיכון ואינם מאיימים על אירן.

סע לאט -

אוטובוס עמוס נוסעים צנח ביום רביעי מצוק במערב אל סלבדור. 13 בני אדם נהרגו ו-40 נוספים נפצעו. הנהג, שנסע במהירות מופרזת, איבד שליטה בכביש המהיר מטאפאן-סנטה אנה והאטובוס הידרדר 80 מטרים לתהום.

המחאה ממשיכה -

הלפיד האולימפי הגיע ביום רביעי להודו מפקיסטן תחת אבטחה כבדה. שלטונות הודו סגרו את מרכז הבירה ניו דלהי, כדי לאפשר את מעבר הלפיד האולימפי ולהרחיק ממנו מפגינים למען טיבט. על רקע המהומות שליוו את מרוץ הלפיד בערים אחרות בעולם, נשמרה שעת המרוץ בסוד ואורכו קוצר מ-9 ק"מ ל-3 ק"מ בלבד. התחנה הבאה של הלפיד תהיה תאילנד.

כוכב נולד -

נראה שתופעת הסלבריטאיות של גורי דובי הקוטב אינה מתכוונת לעזוב אותנו בקרוב. אחרי "קנוט", דוב הקוטב שעלה לכותרות אחרי שאמו דחתה אותו והפך למושא הערצה של מיליוני בני אדם, ו"פלוק" הקטנה, שעמדה בפני גורל דומה, קבלו עתה את "וילבור". אמו של וילבור, הדובה קורינה דווקא כן ממלאת את תפקידה כראוי והשבוע נתן הגור בן שלושת השבועות את הופעת הבכורה בציבור בגן החיות בשטוטגרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully