וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ והבה: "ישראל מפלה בין דם לדם"

17.4.2008 / 18:08

ח"כים ערבים זעמו על החלטת המשטרה שלא להעמיד לדין שוטרים שירו אש חיה בפקיעין. ח"כ א-סאנע: "מח"ש לא חוקרת על מנת להגיע לאמת"

סגן שרת החוץ, חבר הכנסת מגלי והבה (קדימה), התייחס אתמול (חמישי) להחלטת המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) שלא להעמיד את הדין את חמשת השוטרים שירו אש חיה לעבר מפגינים בפקיעין לפני כחמישה חודשים. לדבריו, "מסתבר שיש במדינת ישראל הבדל בין מי שדמו יקר יותר לבין מי שיקר פחות וכי מותר לירות אש חיה לעבר אזרחים, בתנאי שאלה הם האזרחים הנכונים". והבה הוסיף, כי "ההחלטה היא המשך של מדיניות ההתעלמות המוצהרת של גורמי השלטון השונים ממחדלי המשטרה והתנהלות השוטרים האלימה במהלך אירועי פקיעין".

לדברי ח"כ טלב א-סאנע (רע"ם תע"ל), "אני קורא לציבור הערבי להחרים את מח"ש, משום שזו יחידה מנוונת שאין לה שום זיקה לחקירת האמת והגיע הזמן לפרק אותה". לדבריו, "העקביות של מח"ש בסגירת תיקים נגד המשטרה שוברת שיאים כל פעם מחדש. זהו גוף הרואה את תפקידו בסגירת תיקים נגד המשטרה ולא חוקר על מנת להביא את האמת".

"איבדתי אמון במח"ש כבר בהתנתקות"

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) התייחס אף הוא להחלטת מח"ש. אלדד אמר לוואלה! חדשות: "איבדתי אמון במח"ש כבר בתקופת ההתנתקות, אז רוב התלונות של מפגינים נגד שוטרים נגמרו בלא כלום ואף העלילו עלילות על מפגינים. בתקופה ההיא מח"ש נתנה גיבוי מלא לרוב השוטרים, למעט מקרים חריגים ביותר. בעמונה זה היה נכון שבעתיים. לכן אני מבין שדברי חברי הכנסת הערבים על טיוח הם אולי נכונים". עם זאת, אלדד הוסיף, כי "מן הראוי לזכור שבאירועי פקיעין היה המון שהשתולל. אם היריות נועדו לחלץ את השוטרת שנחטפה, אז מח"ש צודקת".

ח"כ יצחק אהרנוביץ' (ישראל ביתנו) אמר בעקבות ההחלטה: "אני נותן אמון מלא במח"ש, משום שזהו גוף שאינו קשור למשטרה, אלא למשרד המשפטים. לכן, אני מגבה אותם, כיוון שהחלטתם נכונה ומקצועית". לדבריו, "צר לי שחברי הכנסת הערבים מתבטאים נגד ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully