וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דארווין ממשיך להרגיז את אלוהים גם ברשת

טלי גולדשטין

17.4.2008 / 18:54

המסמכים שהובילו את צ'רלס דארווין לפתח את תיאורית האבולוציה היו נגישים בעבר רק לאקדמאים. מהיום הם זמינים גם ברשת

הטיוטה הראשונה של ספרו המכונן של צ'רלס דרווין, "מוצא המינים", הועלתה לראשונה לאינטרנט. רשת ה-BBC דיווחה, כי המסמכים שהובילו את דארווין (1882- 1809), מגדולי הביולוגים בכל הזמנים ואבי תורת האבולוציה, לפתח את התורה ששינתה את השקפת העולם לגבי הטבע, יהיו נגישים עתה לכל דורש. עד עתה יכלו רק חוקרים ואקדמאים בספריית אוניברסיטת קיימברידג' להגיע אל המסמכים.

טיוטת הספר היא רק אחת מ-20 אלף פריטי ארכיון שכתב דארווין במהלך חייו, המפורסמים מעתה באינטרנט. "מסמכיו של דארווין מגלים לנו עד כמה דקדקני ומפורט היה המחקר שלו", אמר ד"ר ג'ון ואן ווייהי, מומחה לדארווין באוניברסיטת קיימברידג'. "משפחתו תמיד רצתה שמחקריו וכתבי היד שלו יהיו נגישים לציבור הרחב המעוניין לקרוא אותם".

"צ'רלס דארווין הוא אחד מהמדענים המשפיעים ביותר בהיסטוריה. אוסף מאמריו המקוון חשוב ביותר ומרגש. עתה העולם כולו יכול לצפות בהערותיו, ניסוייו, מחקריו ומסמכיו האישיים ללא כל תשלום" הוסיף.

תורת האבולוציה של המדען האנגלי פותחה באמצע המאה ה-19. בספרו "מוצא המינים" משנת 1859, טען דארווין כי שרשרת של שינויים זעירים המתרחשת תוך כדי תהליך של ברירה טבעית היא שקובעת את הופעתם של מינים חדשים ואת מידת הישרדותם במלחמת קיום.

תהליך הברירה הטבעית הוא תהליך שבו סוגי יצורים שמסוגלים להתאים את עצמם בצורה הטובה ביותר לתנאי הסביבה ממשיכים להתקיים, ואילו אלה שאינם מסוגלים להתאים את עצמם לתנאי הסביבה נכחדים.

לפי תורת האבולוציה, גם על האדם חלים חוקי הברירה טבעית, כי הוא נתפס כחלק מעולם החי כולו. תפיסה זו סתרה את התפיסה הדתית שלפיה האדם, שנברא בצלם אלוהים, נבדל ומתרומם מעל כל הייצורים האחרים, והעלתה, כאז כן היום, את חמתם של המאמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully