וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות העשרת האורניום של אירן איטית"

17.4.2008 / 18:23

יו"ר סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית אל-בראדעי דחק באירן להימנע מהאצת העשרת האורניום עד שתיפתר המחלוקת עם המערב

"התקדמות אירן בפיתוח העשרת האורניום איטית והתוספות האחרונות למתקן לייצור האנרגיה הגרעינית הן רק צנטריפוגות ממודל מיושן". כך אמר היום (חמישי) יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי. לדבריו, לאירן יש כעת 3,000-3,400 צנטריפוגות מדגם P-1 משנות ה-70 במתקן בנתאנז להעשרת אורניום, לעומת 3,000 צנטריפוגות בסוף שנה שעברה.

אל-בראדעי דחק באירן להימנע מהאצת העשרת האורניום עד שהמחלוקת בין המדינה המוסלמית למערב לגבי כוונות הגרעין של אירן ייפתרו. לטענת אירן, היא רוצה לייצר אנרגיה גרעינית רק למטרות הפקת חשמל כך שתוכל במקום לייצא כמות גדולה יותר של נפט.

עם זאת, האו"ם הטיל שלושה סבבי סנקציות על טהרן בגין הסתרת הפעילות הגרעינית שלה מסוכנות האנרגיה האטומית עד 2003, ועל כך שלא סיפקה למפקחי הסוכנות ראיה מספקת לכך שכוונותיה הן כוונות של שלום. אירן גם סירבה לעצור את תוכנית הגרעין שלה.

בתחילת אפריל, פורסם בתקשורת כי אירן התקינה כ-300 צנטריפוגות מתקדמות במתקן העשרת האורניום המרכזי שלה, ובכך היא מאיצה את המרוץ שלה לנשק גרעיני. לפי הערכות, הצנטריפוגות החדשות, שנרכשו בשוק השחור במערב, מסוגלות להעשיר אורניום בקצב מהיר פי שניים או שלושה מאלו הישנות. נציג אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טען, מאידך, כי לא ידוע לו על התפתחויות חדשות בנתאנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully