וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בזיהוי: זוכה מאונס לאחר שנה וחצי

נתיב נחמני

17.4.2008 / 13:43

בעל פיגור שכלי הודה באונס, ונעצר. אחרי שהמתלוננת נתקלה ברחוב באדם שאנס אותה, עלה חשד שהודה בגלל לחץ כבד שהופעל עליו

צעיר בעל פיגור שכלי ששהה במוסד סגור למשך שנה וחצי לאחר שנאשם באונס שוחרר היום (רביעי) על ידי בית המשפט. ההחלטה התקבלה לאחר שהמתלוננת נגדו זיהתה ברחוב את האדם שאנס אותה.

שנה וחצי נלחם מ' על חפותו כשהוגש נגדו כתב אישום בגין אונס וביצוע מעשה סדום בצעירה. עם פתיחת המשפט הוא הכחיש את הטענות, אך נשלח בהוראת שופט למוסד סגור עד לסיום משפטו. מ' טען כי הוא מגיע ממשפחה חרדית, ועל כן מעולם אף לא קיים יחסי מין לפני החתונה.

לפני מספר שבועות זיהתה המתלוננת את האיש שאנס אותה כשעבר לידה ברחוב סמוך לביתה בפתח תקווה. היא מיהרה להתלונן בתחנת המשטרה בעיר, והתקשתה להסביר מדוע הבחור שאנס אותה מסתובב חופשי, כשנגד אדם אחר מנוהל משפט תחת אותה האשמה.

התביעה הגיעה למשפט כשהתיק לכאורה סגור, המתלוננת זיהתה את הנאשם ואילו הוא הודה במיוחס לו במשטרה. היום עולה החשש כי לחץ כבד שהפעילו החוקרים על הצעיר גרם לו להודות במעשה שלא ביצע. "הלקוח שלי נמצא מאחורי סורג ובריח מזה שנה וחצי והוא זועק לחפותו", אמר היום עורך דינו של מ', ערן אמרני. "אם המשטרה היתה מנהלת חקירה כמו שצריך, הסבל הרב היה נמנע ממנו", לדבריו, החקירה לא הוקלטה, והחוקרים לא ירדו לעומקם של דברים ולא התייחסו לעובדה שהנאשם סובל מפיגור שכלי.

בעיה נוספת העומדת בפני התביעה היא מיצוי הדין עם החשוד האמיתי באונס, שכן שהמתלוננת כבר זיהתה בעבר את מ' בוודאות מוחלטת, והצביעה עליו כעל זה שאנס אותה. "איש אינו מפקפק בארוע החמור שעברה, אך הקושי העולה מתמקד בזיהוי התוקף", אמרה היום התובעת מטעם המדינה בבית המשפט. עכשיו, המתלוננת מסרבת להעיד פעם נוספת נגד החשוד השני.

בעקבות החשדות נגד מ' סבלה רבות משפחתו משכניה ונודתה מהחברה החרדית. "דבר ראשון שנעשה זה להעביר את ההחלטה למוסד כדי שמ' ישוחרר ויוכל לחגוג את חג החירות בקרב משפחתו", אמר עו"ד אמרני. "אחר כך אנחנו נשקול את צעדנו. מישהו צריך למצות את הדין על החקירה שנוהלה בתיק".

מדובר מרחב שרון פקד יצחק שמר נמסר בתגובה: "חבל שאתר וואלה! חדשות לא פנה למרחב שרון לקבלת תגובה, היות שהעובדות שפורסמו אינן מדויקות".

  • עוד באותו נושא:
  • חשוד
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully