וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים דורשים עיר חדשה בגליל

קובי מנדל

17.4.2008 / 11:12

מפגינים דרוזים התפרעו הלילה במחאה על הכוונה להפקיע מהם אדמות. מנהיג העדה מגנה את האירוע, אך קורא להתחשב במצוקת התושבים

ראשי העדה הדרוזית יקיימו אחר הצהריים כינוס חירום בעקבות הארוע שהיה הלילה בקטע הכביש שבין צומת העמקים ליוקנעם, במהלכו הבעירו דרוזים צמיגים על הכביש הראשי והשליכו בקבוק תבערה לעבר ניידת משטרה. לטענת המשטרה, הם אף השליכו אבנים לעבר כלי רכב. הדרוזים מוחים על כוונת המדינה להפקיע מהם אדמות פרטיות לצורך סלילת כביש 6.

מנהיגה הרוחני של העדה, השייח' מואפק טריף, אמר לוואלה! חדשות: "אני מגנה את האירוע ומתנגד לאלימות ולזריקת אבנים. נפתור את הבעיות רק בהידברות. לא יעזור כלום".

לפני חודש הקימו הדרוזים אוהל מחאה בשיפולים המזרחיים של הכרמל בשטח השייך לתושבים בעיר הכרמל, ואשר תוכננו עליו תוואי כביש 6, תוואי רכבת העמק ואף קו צינור גז. לטענת התושבים, המדינה מבקשת להפקיע מהם 2,500 דונמים שנמצאים בבעלותם הפרטית מדורי דורות, ללא כל פיצוי הולם. בנוסף, הם טוענים כי תוואי הפרויקט הוסט לעבר אדמותיהם כדי לא לפגוע באדמות השייכות לתושבים אחרים בסביבה.

טריף אמר לוואלה! חדשות, כי העדה הדרוזית סובלת ממצוקת קרקעות חריפה וכי אין לה שטחים לבנייה. "אנחנו רוצים היום להשוות את התנאים שלנו לערבים, שמקבלים אדמות חלופיות לאחר שהופקעו מהם שטחים לטובת כביש 6. אנו דורשים כיום מהממשלה להקים עיר דרוזית בגליל, שבה יוכלו להתגורר צעירים ובני העדה".

אור ליום חמישי הוזעקו כוחות משטרה למקום שבו הושלכו אבנים והובערו צמיגים. המשטרה השאירה במקום כוח יס"מ מצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully