וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז החליט לסגור את התיק נגד השר אדרי

פנחס וולף

17.4.2008 / 11:03

אדרי נחשד בעבירות בתחום טוהר המידות בפרשת בית הדין הרבני בחיפה, בעת ששימש כסגן השר לביטחון פנים. התיק ייסגר מחוסר ראיות

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז החליט לסגור את התיק נגד שר הקליטה יעקב אדרי בשל מחסור בראיות מספיקות. כך עולה ממכתב ששלח עוזרו הבכיר של מזוז, רז נזרי, לעורך דינו של אדרי, יעקב וינרוט. "לאחר בחינת חומר הראיות, וכן בחינת חוות הדעת של הגורמים הנוגעים בדבר, החליט היועץ המשפטי לממשלה, על דעת פרקליט המדינה, לסגור את התיק, זאת לאחר שלא נמצאו ראיות מספיקות, שיש בהן כדי לבסס ביצועה של עבירה פלילית על ידי מרשך בפרשה הנדונה", נכתב בפנייה.

השר יעקב אדרי בירך על החלטת משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לסגור את התיק נגדו, ו"לקיים את ביעור החמץ ערב פסח". לדבריו "אני מאחל לשוטרי משטרת ישראל, חיילי צה"ל ולכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח".

המשטרה המליצה לפני כשלושה חודשים להעמיד את אדרי לדין בפרשת בית הדין הרבני בחיפה, בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות בעת ששימש כסגן השר לביטחון פנים. על פי החשד, אדרי היה במגע עם אחד העובדים של הרב הראשי הספרדי של חיפה שלמה שלוש, שתיווך עבור שוחד בין בעלי דין לבין רבני בית הדין. אדרי חשוד כי ביקש מעובדו של שלוש לקבל אלפי כרטיסי ברכה, בתמורה לזירוז קידום בדרגה של חברו של העובד, קצין משטרה.

בסיום החקירה, שנוהלה עלי ידי השלוחה הצפונית של היחידה הארצית לחקירות הונאה, נמצאה תשתית ראייתית לביסוס החשדות נגד השר, ותיק החקירה הועבר להמשך טיפולה של פרקליטות חיפה.

עוד המליצה המשטרה, להעמיד לדין את יגאל קריספיל, ששימש בעבר כיועצו של הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, ורב נוסף בבית הדין - ששמו נאסר לפרסום. השניים חשודים בקבלת שוחד תמורת קידום אינטרסים של בעלי דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully