וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "סוריה מתכוננת למלחמה עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2008 / 9:21

לדברי הנשיא הסורי, "בממשל האמריקאי רוצים מלחמה ועל כן אנו מתכוננים לרע ביותר". עם זאת, הוא מדגיש: "איננו רואים מלחמה באופק"

"סוריה מתכוננת למלחמה מול ישראל והיא רואה בה אפשרות קיימת". כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד בנאום שנשא בדמשק. "אנו יודעים שבממשל האמריקאי רוצים מלחמה, ועל כן אנו מתכוננים לרע ביותר. אנו יוצאים מנקודת מוצא שמלחמה בפתח ואנו מתכוננים לקראתה. למרות זאת איננו רואים מלחמה באופק".

"אף אחד לא שולל את אופציית המלחמה", ציין אסד. "מתנהל ויכוח מה יקרה אם ישראל תפתח במלחמה נגד לבנון וסוריה, או אם ארצות הברית תפתח במלחמה נגד אירן. עלינו לקרוא את המציאות מזווית של האינטרס האמריקאי. מלחמת לבנון השנייה הוכיחה כי ישראל רצתה להפסיק את המלחמה ברגע מסוים אולם ארצות הברית הכריחה אותה להמשיך במלחמה".

"לאחר מלחמת לבנון, הערבים חידשו את נעוריהם ואילו ישראל נכנסה לשלב הזקנה", התפייט אסד. "לאחר המלחמה עלו בישראל שאלות על קיומה וגורלה של הישות (ישראל – נ.י). בואו נשאיר אותם עם שאלותיהם, בזמן שאנו פועלים למען האינטרסים שלנו".

נשיא סוריה חזר על קריאתו שלא לקיים משא ומתן חשאי עם ישראל. "לאחר המלחמה פגשתי בבכיר מערבי שאמר שבנו שרת בצה"ל, וכי מלחמת לבנון השנייה מחייבת להזדרז לעבר השלום. הישראלים הציעו לנו משא ומתן חשאי אולם אנו סרבנו. איננו מוכנים לנהל מגעים חשאיים משום שאין לנו דבר להסתיר מהעם שלנו. לא נוותר על עקרונותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully