וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אירן תפגע בישראל ארה"ב תגיב בחומרה"

17.4.2008 / 4:47

כך אמרו המתמודדים הדמוקרטים לנשיאות בעימות לקראת הפריימריז בפנסילבניה. קלינטון: "אני מאמינה שאנצח את מקיין"

המועמדים של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה והילרי קלינטון השתתפו היום (חמישי) בעימות שנערך בעיר פילדלפיה שבמדינת פנסילבניה. העימות נערך שישה ימים בלבד לפני הבחירות המקדימות במדינה.

על השאלה כיצד יפעלו אם אירן תתקוף את ישראל ענו המועמדים פה אחד, כי "התקפה כזו על ישראל תגרור תגובה חריפה מצד ארה"ב. ברשת NBC דווח, כי לדברי אובמה, "ארה"ב תנקוט בצעדים המתאימים בתגובה".

אובמה ספג מכה נוספת בעקבות ההערה שלו, כי תושבי עיירות קטנות בפנסילבניה הם "מרירים", כשנשאל למה בדיוק התכוון כשאמר זאת. "הבעיה שקיימת בפוליטיקה שלנו היא שלוקחים הערה של אדם מסוים שלא נוסחה כהלכה ומכים אותו עליה למוות", ענה אובמה לשאלה. לדבריו, "זה בדיוק מה שעשתה קלינטון במהלך ארבעת הימים האחרונים".

גם קלינטון לא נשארה חסינה מפני ביקורת ושוב נשאלה מדוע שיקרה כשאמרה שהיתה תחת אש בעת ביקור בבוסניה. "אפשר להגיד עלי הרבה דברים אבל טפשה אני לא", אמרה קלינטון. לדבריה, "אני מצטערת על הטעות הזו וכבר אמרתי זאת בעבר".

ההערה של אובמה עלתה לו ביוקר

בנוגע לשאלה האם יש סיכוי כי המנצח בפריימריז ימנה את יריבו לסגן נשיא, במידה ויזכה בבחירות לנשיאות, ענה אובמה: "אני מאוד מעריך את הסנאטורית קלינטון, אבל אני חושב שזה מוקדם מדי לדבר על הנושא. אנו קודם כל צריכים לקבוע מי יהיה המועמד מטעם המפלגה לנשיאות". לדברי קלינטון, "אני אעשה כל שביכולתי כדי שאחד מאיתנו יזכה בבחירות וזו צריכה להיות מטרתנו העליונה".

קלינטון נשאלה בעימות אם היא חושבת שהיא יכולה להביס את המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. "כעת אני מאמינה שאני אעשה עבודה טובה יותר וברור שבשל כך אני מתמודדת. אני מאמינה שאני מתמודדת טובה יותר וחזקה יותר מהסנאטור מקיין ואני היחידה שיכולה להתעמת איתו בסוגיות ביטחוניות", אמרה קלינטון בתשובתה.

הטענה של אובמה שתושבי עיירות קטנות הם "מרירים" עלתה לו ביוקר. בסקר חדש שפרסמה קבוצת "אמריקן ריסרצ'" מובילה הילרי קלינטון בפנסילבניה ב-20%, 57 מול 37 לאובמה בלבד. הנתון מפתיע במיוחד, משום שרק לפני שבוע, בסקר שפרסמה אותה קבוצה, היה שוויון בין שני המועמדים, שכל אחד מהם קיבל 45 אחוז מהקולות. זהו בלי ספק הארוע המזיק ביותר במערכת הבחירות של אובמה עד כה. דבר לא גרם לשינוי כל כך מהיר ודרסטי בסקרים, אפילו לא הגילויים על דעותיו הקיצוניות של הכומר שלו, ג'רמיה רייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully