וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין תחליף לגששים הבדואים בצה"ל"

יהושע בריינר

16.4.2008 / 16:48

אחד מחיילי צה"ל שנהרגו בהתקלות הבוקר הוא סמל מנהאש אלבניאת מהגדוד הבדואי. גורם צבאי: "בשטח אי אפשר בלעדיהם"

סמל מנהאש אלבניאת, תושב כסייפה שנהרג הבוקר בהתקלות במרכז הרצועה, שבה נהרגו שני חיילים נוספים, הוא הגשש השני שנהרג בחודש האחרון באזור. גשש בדואי נוסף נהרג לפני כחודש בהתפוצצות מטען חבלה סמוך לגדר המערכת בכיסופים.

בצה"ל מודעים היטב לסיכון הרב אותו נוטלים עליהם הגששים, שלוקחים חלק בכל פעילות מבצעית של צה"ל ובכל סיור על גדר המערכת. הגשש מחובר למפקד כל כוח, מה שמגביר את הסיכון בעת היתקלות. "אין תחליף לגששים הבדואיים", אמר לוואלה! חדשות גורם צבאי.

"בשטח אי אפשר להסתדר בלי העיניים שלהם. קשה להסביר את זה אבל יש להם חושים מאוד מחודדים בכל מה שקשור לתנועות על הקרקע, והם מביאים איתם ניסיון מאוד חשוב לכוח בשטח. הם נותנים יתרון גדול בלחימה, במהלך סריקות או בזיהוי אינדיקציות. גשש הוא כלי חיוני בכל לחימה וזה מערך חשוב ששום אמצעי טכנולוגי לא יחליף אותו".

נמצאים בכל יחידות השדה

לפני כשנה ספגה יחידת הגששים מכה נוספת, כאשר במהלך פעילות לחשיפת מנהרות באיזור אל מואסי שבמרכז הרצועה פגע צלף פלסטיני בגשש נוסף, בן 44, תושב הפזורה הבדואית בנגב שהתגורר בכפר לא מוכר, והותיר אחריו 10 ילדים.

בצה"ל מביעים סיפוק רב מהחיילים מהמגזר הבדואי שמשרתים בצבא ביחידות הגששים ונמצאים בכל יחידות השדה. בנוסף על כך, בפיקוד הדרום פועל גדוד הסיור הבדואי (המדברי), המורכב ברובו מחיילים מהמגזר. במהלך השנים האחרונות מנע הגדוד מספר רב של פיגועים בקרבת גדר המערכת בדרום הרצועה.

בדצמבר 2004 ספג הגדוד פגיעה קשה בפיגוע בציר פילדלפי, כאשר מטען חבלה רב עוצמה שפוצץ מתחת למוצב הרג חמישה מחיילי הגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully