וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריז'ט ברדו: מסמל סקס לשונאת מוסלמים

16.4.2008 / 16:30

השחקנית לשעבר עמדה למשפט בגין הסתה לשנאה על רקע גזעני, אחרי שאמרה שהקהילה המוסלמית הורסת את צרפת

כוכבת הקולנוע הצרפתיה לשעבר בריז'יט ברדו עמדה אתמול (שלישי) למשפט בגין העלבת העולם המוסלמי. זוהי הפעם החמישית שברדו עומדת בפני אישומים של "הצתת שנאה על רקע גזעני" בשל אמירותיה השנויות במחלוקת לגבי האיסלם וחסידיו.

התביעה דרשה מבית המשפט הפריזאי לגזור על ברדו, בת ה-73, עונש מאסר על תנאי של חודשיים וקנס בסך 15 אלף יורו (כ-24 אלף דולרים) לאחר שזו אמרה שהקהילה המוסלמית "הורסת את צרפת וכופה עליה את מנהגיה".

מאז פרשה מתעשיית הסרטים בשנות ה-70, הפכה ברדו לפעילה אדוקה למען זכויות החיות, ומאידך עוררה לא מעט מחלוקת על ידי כך שהוקיעה את המסורת המוסלמית ואת ההגירה לצרפת ממדינות מוסלמיות. מאז 1977, נקנסה ברדו ארבע פעמים בגין הצתה לשנאה על רקע גזעני בסכומים הנעים מ-1500 יורו ועד 5,000 יורו.

התובעת אן דה פונטט אמרה לבית המשפט שהתביעה מבקשת הפעם עונש חמור במיוחד והוסיפה, "עייפתי כבר מלתבוע את גברת ברדו". גזר הדין צפוי להיקבע בעוד מספר שבועות.

ארגונים צרפתיים נגד גזענות התלוננו בשנה שעברה בפני הנשיא ניקולא סרקוזי על האמירות שהשמיעה ברדו לגבי חג עיד אל-אדחא המוסלמי. המוסלמים חוגגים את עיד אל-אדחא בשחיטת כבש או חיה אחרת על מנת לציין את זכר עקידת יצחק.

בצרפת חיים 5 מיליון מוסלמים, הקהילה המוסלמית הגדולה באירופה, והם מהווים 8% מאוכלוסיית המדינה. "נמאס לי להרגיש שאני נתונה תחת שליטת האוכלוסייה הזו שהורסת אותנו ואת מדינתנו", אמרה ברדו. בעבר אמרה השחקנית כי לצרפת פלשו מוסלמים שוחטי כבשים ואף פירסמה ספר התוקף את ההומואים, המהגרים והמובטלים, בו קוננה על "האיסלמיזציה של צרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully