וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל

יהושע בריינר ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2008 / 18:07

אחד ההרוגים הוא צלם של סוכנות רויטרס. עדי ראיה: גם ילדים נהרגו בתקיפות. התקיפה הראשונה נערכה במקום בו נהרגו הבוקר חיילי צה"ל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הפלסטינים מדווחים על 19 הרוגים לפחות בשתי תקיפות צה"ל במרכז הרצועה. בתקיפה האחרונה, באזור חג'ר א-דיכ, נהרגו שלושה בני אדם וביניהם פדל שאענה, צלם של סוכנות הידיעות "רויטרס".

בסוכנות "רויטרס" דווח, כי שאענה (23) נהרג לאחר שיצא מרכב ספורט לא ממוגן של הסוכנות שהופיעו עליו המלים "טלוויזיה" ו"עיתונות". בסרט שהוא הספיק לצלם ניתן לראות טנק ישראלי יורה פגז. הסרט נפסק ככל הנראה ברגע שבו שאענה נפגע.

דיוויד שלזינגר, העורך הראשי של "רויטרס", קרא לחקור את הנסיבות שבהן נהרג שאענה. "האירוע הטרגי הזה הוא עדות לסיכונים שעיתונאים נוטלים מדי יום כדי לדווח חדשות", אמר. לדבריו, "הממשלות והארגונים השונים מחויבים לעשות את המירב כדי להגן על אנשי מקצוע שמנסים לעשות את עבודתם".

עוד תשעה פלסטינים, ביניהם כמה ילדים, נהרגו בתקיפה קודמת אחר הצהריים על בית ומסגד במרכז רצועת עזה, סמוך למקום בו אירעה ההיתקלות לפנות בוקר בה נהרגו שלושה חיילים. מצה"ל נמסר כי התקיפה כוונה לחמושים, וכי זוהתה פגיעה. לפי הדיווחים, 15 בני אדם נפצעו בתקיפה.

בשתי תקיפות מוקדמות יותר היום אחר הצהריים מדווחים הפלסטינים על אדם שנהרג וחמישה נוספים שנפצעו. התקיפות כוונו כנגד מכוניות באזור בית להיה שבצפון רצועת עזה. עדי ראייה מסרו, כי בתקיפה הראשונה תקף חיל האוויר מכונית מיצובישי לבנה, וכתוצאה מכך נהרג האני זערב, 32, ושלושה נוספים נפצעו. מצה"ל נמסר, כי בשתי התקיפות זוהתה פגיעה.

הבוקר נהרגו ארבעה פעילים בזרוע הצבאית של חמאס במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל בשכונת סג'עייה שבעזה. לדברי חמאס, ארבעה פעילי הארגון שיגרו במהלך הקרבות עשרות פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל.

אמש נהרג פלסטיני אחד ושלושה נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר בצפון הרצועה. מקורות בג'יהאד האיסלמי מסרו כי ההרוג הוא עבדאללה אל-רסין, בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. לפי הדיווחים, חיל האוויר שיגר טיל לעבר אל-רסין בזמן שנהג על אופנועו באיזור פאלוג'א שבמחנה הפליטים ג'בליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully