וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד הטיל ספק באירועי ה-11 בספטמבר

טלי גולדשטין

16.4.2008 / 14:36

"בניין קרס ולדבריהם, 3,000 בני אדם נהרגו. תירוץ זה גרם לארה"ב לתקוף את עירק ואפגניסטן", אמר נשיא אירן בנאום

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד חזר היום (רביעי) והדגיש את ספקותיו לגבי הגרסה המקובלת של אירועי ה-11 בספטמבר. "לפני כחמש שנים, אירוע חשוד התרחש בניו יורק", אמר אחמדינג'ד בנאום שנשא בעצרת בעיר הקדושה קום. "בניין קרס ולדבריהם, 3,000 בני אדם נהרגו, אך שמותיהם מעולם לא פורסמו. ארצות הברית השתמשה בתירוץ זה על מנת לתקוף את אפגניסטן ואת עירק ומאז מיליון בני אדם נהרגו", ציטטה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

זוהי הפעם השלישית בשבוע אחד שאחמדינג'ד מטיל ספק באופן פומבי באמיתות התקפות הטרור שהוציא לפועל ארגון אל קאעדה בניו יורק ובוושינגטון ב-2001, במהלכם קרסו מגדלי התאומים במנהטן ו-3,000 בני אדם נהרגו.

הפעם הראשונה בה שהשתמש אחמדינג'ד ברטוריקה זו היתה בטקס ב-8 באפריל, היום בו ציינה אירן את "יום הגרעין הלאומי". יום לאחר מכן, הביע שוב הנשיא האירני את ספקותיו בנושא והפעם בקבר האימאם רזה בעיר משהאד, אחד האתרים הקדושים ביותר באירן.

אחמדינג'ד לא אמר מי לדעתו עומד מאחורי התקפת הטרור. הוא כן הביע את תהייתו לגבי השאלה כיצד שני מטוסים שהוטסו על ידי חמושי אל קאעדה הצליחו להתחמק מעיני הרדאר האמריקאי ולהתרסק לתוך בנייני התאומים. בנוסף, חזר הנשיא על התחייבותו לשנות את הסדר העולמי. "עומדות בפנינו שתי משימות. לשקם את אירן ולשנות את הסדר המושחת והבלתי צודק של העולם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully