וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבדואים שואלים עצמם מדוע לשרת בצבא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2008 / 17:01

ראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים: "ילדינו נופלים בשדה הקרב ובד בבד בתינו נהרסים". ראש עיריית רהט: "הבדואים שוקלים לא להתגייס"

"מצד אחד של הגבול חייל בדואי נהרג, ומצד שני הורסים לנו בתים. ילדינו נופלים בשדה הקרב ובתינו נהרסים" – כך אומר בכאב מנהל המועצה של הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב, חוסיין א-רפאיעה. בשיחה עם וואלה! חדשות מתאר א-רפאיעה את הכאב העז שחש המגזר הבדואי. "הרגע יצאנו מהלוויתו של החייל שנהרג הבוקר ברצועת עזה, וזאת לאחר שבבוקר הרסה המדינה בתים במספר ישובים בדואים בלתי מוכרים בנגב. אנחנו שואלים את עצמנו אם אנחנו בכלל שיכים למדינה הזו ואם מחשיבים אותנו לאזרחים".

"התחושות של הבדואים קשות מאוד", ממשיך א-רפאיעה. "זה יום עצוב ושחור לדמוקרטיה הישראלית. קשה לתאר במילים את ההרגשה". לדבריו, המשך הקיפוח של המגזר הבדואי והרס הבתים יוביל להשתמטות מגיוס לצה"ל. "המשך הרס הבתים יביא למצב שכל אדם שרוצה להתגייס ישקול את העניין עשרים אלף פעם. הרי גם לחיילים שמשרתים בצבא ונותנים לה את נשמתם, הורסים בתים. בניגוד לעבר, היום מדברים בגלוי על כך. יותר ויותר אומרים שלא צריך לשרת בצבא".

ראש עיריית רהט טלאל קרינאווי סבור כי יש לנהל משא ומתן עם הממשלה ולהפעיל עליה לחץ חוקי על מנת שתפתור את בעיותיהם של הבדואים. "המדינה חייבת להבין שעליה לטפל באופן דחוף באוכלוסייה הבדואית משום שהבדואים שותפים למה שקורה במדינה. במקום לחבק אותם, המדינה דוחה אותם". בשיחה עם וואלה! חדשות אומר קרינאווי כי גם הוא שומע את הקולות להפסיק לשרת בצבא. "אנשים שואלים את עצמם מה יוצא להם משירות צבאי אם בסופו של דבר הם אינם מקבלים שוויון הזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully