וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורון: "אי אפשר להימנע מפעולות צבאיות"

פנחס וולף

16.4.2008 / 13:32

יו"ר מרצ חיים אורון: "פעילות צבאית גובה קורבנות קשים, אך אי אפשר להימנע מפעולות אלה". מופז: "יש להמשיך לפעול בנחישות"

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על הרג שלושת חייל צה"ל הבוקר (רביעי) ברצועת עזה. יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, מצדד בהמשך הפעולות ברצועה. "כרגע אי אפשר להימנע מפעולות זמניות, ופעילות צבאית גובה קורבנות קשים מאוד", אמר לוואלה! חדשות. עם זאת, הדגיש אורון כי על הממשלה לעשות מאמץ כדי להגיע להפסקת אש עם חמאס באמצעות גורם שלישי, למרות החשש שהוא יתחמש בזמן זה. "מי שיש לו פתרון קסם ללא פחדים - אני מקנא בו, אבל צריך לבחור בין האלטרנטיבות הפחות טובות".

שר התחבורה שאול מופז אמר בתגובה כי "זה יום קשה במלחמה שנכפתה עלינו נגד הטרור". לדבריו, "אנו חייבים לפעול בנחישות ולהפעיל באופן מושכל את כל העומד לרשותנו על מנת להבטיח אורח חיים תקין וביטחון לכל אזרחי ישראל".

ח"כ יולי אדלשטיין אמר בתגובה כי "מחיר הדמים שאנו משלמים בחיי חיילים הוא תוצאה של התנהלות מדינית ללא מטרות ברורות של אולמרט. במקום להשהות את המשא ומתן המדיני עד להפסקת הירי משטחי הרשות, הוא ממשיך להוביל לוויתורים שרק מעודדים הגברת הירי ומרחיקים כל אפשרות להביא לסיומן. על הממשלה להכריז על הפסקת המשא ומתן לאלתר, למגר את הירי מהרצועה ורק לאחר מכן לבחון את האפשרויות המדיניות".

ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב עוטף עזה, אמר בתגובה כי "מהלך של כיבוש מחדש הוא הרפתקאה מטורפת שאסור להיכנס אליה. בשלב זה גם לא צריך לדבר עם חמאס, ולכן אין מנוס מלבצע פעולות נקודתיות ואגרסיביות".

לדבריו, "אנשי החמאס צריכים לדעת שכדאי להם לחפש מקלט מתחת לאדמה. עלינו להכות את עזה, על פי מטרות מוגדרות". הוא הוסיף כי "כל פעילות צבאית כרוכה בסיכון חיי אדם. מי שרוצה הבטחה למלחמה בלי נפגעים - שיחזיר את החיילים לתל השומר. החמאס מכיר את כללי המשחק, והוא יודע שברגע שהוא יפסיק את ירי הרקטות, צה"ל לא יתקוף".

  • עוד באותו נושא:
  • שאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully