וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בוחני רכב העבירו טסט תמורת שוחד

נתיב נחמני

16.4.2008 / 12:47

8 בוחני רכב ועובד משרד הרישוי נחשפו על ידי סוכן סמוי של המשטרה. "הנאשמים סיכנו ביודעין את בטיחותם של הנוסעים ברכב"

עובד משרד הרישוי ושמונה בוחני רכב מואשמים בקבלת שוחד ובסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה. התשעה מואשמים יחד עם בעל סוכנות רכב, עובד מוסך ושני "מאכערים", שלכאורה נתנו את השוחד. הפרשה נחשפה לפני כשלושה שבועות, כשהמשטרה פשטה על בתיהם של 65 חשודים במבצע "רשיון מסוכן", במסגרתו הופעל סוכן סמוי שהפליל לכאורה את החשודים.

הסוכן, מיחידת "אתגר" של המשטרה - יחידה מיוחדת לעבריינות רכב, פעל בקרב החשודים במשך כשבעה חודשים, והצליח להשיג אישורים פיקטיביים ממוסכים על תקינות כלי רכב, ולשחד בוחני רישוי שהעבירו את כלי הרכב טסטים מבלי שנבדקו כלל.

בכתב האישום שהגישו עורכות הדין מאיה בראל ואריאלה בן-אהרון מפרקליטות מחוז תל אביב, מואשם יוסף שאדי, עובד משרד הרישוי בחולון, כי שינה ייעוד לרכב מסחרי ללא מושבים וללא חגורות בטיחות ל"אוטובוס זעיר", המיועד להסעת עשרה נוסעים, ופעל באופן דומה בשלושה מקרים לפחות. "הנאשמים כולם בעלי ידע והיכרות נרחבת עם תחום הרכב ופעלו ביודעין ובכך סיכנו את בטיחותם של הנוסעים ברכב ובכביש בכלל", טוענים בפרקליטות.

העלו לכביש רכב עם מערכת בלמים פגומה

שמונת בוחני הרכב העובדים ב"מכון דרום" בתל אביב, מואשמים שהתעלמו מליקויים בכלי רכב שבדקו תמורת שוחד של עשרות שקלים בלבד. איתם מואשם גם מרדכי יהודה, עובד עיריית ת"א בן 40, שפעל גם כ"מאכער" בתחום מבחני הרישוי. יהודה מואשם שמידי יום נהג להגיע עם בעלי רכב למכון, ולסייע להם במהלך מבחן הרישוי לרכב, תמורת 250 שקל. כאשר היו מתגלים ליקויים ברכבים, ניגש יהודה לבוחן הרלוונטי ושילם לו 50 שקל תמורת התעלמות מהליקויים.

באחד המקרים הגיע סוכן המשטרה לבדיקת רישוי עם רכב שהורד מהכביש כשצמיגיו סדוקים ויבשים, מערכת ההיגוי אינה תקינה, נורת הבלמים דולקת באופן קבוע וחגורת הבטיחות קרועה. תמורת סכום כספי זעום, הצליח הסוכן לאשר את הרכב לנסיעה על הכביש, כשיהודה סיפק לו אישור תקינות ריק, מלבד חתימת מורשה וכשבוחני הרכב מתעלמים מהליקויים.

בפרשה עשרות עצורים נוספים, אך טרם הוגשו כתבי אישום נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully