וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח הנשי מאחורי ברלוסקוני

טלי גולדשטין

16.4.2008 / 11:07

כחלק ממגמה אירופאית, צפויה הממשלה האיטלקית החדשה להתהדר ב-4 נשים שרות. בספרד ובפינלנד כבר מכהנות יותר שרות משרים

סילביו ברלוסקוני, שרשם שלשום (שני) ניצחון גורף בבחירות הכלליות באיטליה, לא מבזבז זמן. מנהיג גוש המרכז-ימין ושועל ותיק בפוליטיקה האיטלקית, כבר החל בהקמת הממשלה החדשה על מנת לפתור את הבעיות הרבות עמן מתמודדת המדינה. נראה שגל הפמיניזם הפוקד באחרונה את ממשלות אירופה, יורגש גם בממשלה החדשה באיטליה.

איל המדיה, בן ה-71, שכיהן בעבר פעמיים כראש משלת איטליה, יתמודד עם שורה של בעיות, החל בהצלת חברת התעופה הלאומית "אליטליה", דרך פינוי הררי הפסולת שנערמים בנאפולי על רקע משבר מתמשך ועד מילוי התחייבותו לטפל ביד קשה בהגירה הלא חוקית למדינה.

אך לפני הכל, דיווח ה"טיימס" הבריטי, כי אחד מצעדיו הראשונים של ברלוסקוני יהיה לחשוף את הקבינט החדש, ונראה כי הוא ימלא את הבטחתו להעניק לפחות ארבעה מינויים בו לנשים. סטפניה פרסטיג'יאקומו, חברה במפלגתו של ברלוסקוני "פורצה איטליה", מועמדת ככל הנראה למינוי השרה לענייני אירופה. מארה קרפניה, דוגמנית לשעבר, מנחת תוכניות טלוויזיה ומועמדת לשעבר בתחרות היופי "מיס איטליה", עשויה להתמנות לתפקיד שרת המשפחה.

מועמדות אחרות לאיוש הקבינט הן ג'וליה בונז'ורנו, חברה בצוות עורכי הדין שנלחם במאפיה בזמן כהונתו של ראש הממשלה לשעבר ג'וליו אנדראוטי, והיא מועמדת לתפקיד שרת המשפטים. רוסי מאורו ממפלגת "הליגה הצפונית" עשויה להתמנות לשרת הרווחה.

בצעד זה מצטרפת איטליה למדינות כמו צ'ילה, פינלנד, ספרד ושבדיה, שמקפידות על ייצוג פוליטי שווה בין גברים ונשים בממשלה.

הריון זה לא קללה

לפני מספר ימים הושבעה הממשלה החדשה בספרד. ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגס ספאטרו, שנבחר לפני חודש לכהונה נוספת, הציג את הרכב ממשלתו החדשה, שבה לראשונה בהיסטוריה יכהנו יותר נשים מגברים. כשנבחר לראש ממשלה לראשונה ב-2004, מינה ספאטרו את הממשלה הספרדית הראשונה שמחציתה היתה נשים. אך כעת הוא שבר את השיא של עצמו והקים קבינט שבו מכהנות תשע שרות ורק שמונה שרים.

הגברים ממשיכים להחזיק בתיקים חשובים כגון כלכלה, פנים, חוץ ומשפטים, אך הסגן הראשון של ספאטרו הוא אשה - מריה תרזה פרננדס דה לה וגה - והיא תנהל את המדינה בכל פעם שספאטרו ייצא לחו"ל. כמו כן, מונתה שרת ההגנה הראשונה בהיסטוריה של ספרד, כרמה צ'קון, בת 37 ובהריון מתקדם. נשים נוספות המאיישות את הקבינט הן שרת המדע כריסטינה חרמנדיה, בת 45 והשרה החדשה לענייני שוויון, ביביאנה איידו, בת 31, שתהיה השרה הצעירה ביותר - גבר או אישה - בהיסטוריה הספרדית.

פינלנד נשלטת אף היא על ידי רוב נשי, כאשר 12 מתוך 20 מינויי הקבינט מאוישים על ידי נשים. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מילא גם כן את הבטחתו, ומינה שבע נשים בקבינט הצרפתי בן 15 השרים. מינוי שבע השרות מסמל עבור סרקוזי את שאיפתו לשוויון בין המינים, על רקע הפסדה של המועמדת הראשונה בתולדות צרפת לנשיאות, נציגת השמאל סגולן רויאל. מישל אליו-מרי, שכיהנה כשרת ההגנה, מכהנת בממשלת סרקוזי כשרת הפנים. רשידה דאטי, בת למהגרים צפון אפריקאים, מונתה לשרת המשפטים וכריסטין לגרד, שרת האוצר לשעבר, ממלאת את תפקיד שרת החקלאות.

ולשם השוואה, במדינתנו הקטנה, מכהנות כיום שלוש נשים בלבד בממשלה: שרת החוץ ציפי לבני, רוחמה אברהם, השרה המקשרת בין הממשלה לכנסת ושרת החינוך יולי תמיר. באופן כללי, ישראל מפגרת אחר רוב מדינות העולם המערבי, הן בייצוג נשים בבית המחוקקים, הכנסת, והן בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully