וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לקרטר: ”אפגש עם חמאס למען השבויים”

פנחס וולף וניר יהב

16.4.2008 / 16:33

שעות ספורות לפני הפגישה עם בכירי חמאס, נפגש נשיא ארה"ב לשעבר עם יו"ר ש"ס. ישי: "החלטתי לקיים את הפגישה בשביל השבויים"

נטע גרנות

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר נועד היום (רביעי) בירושלים עם יו"ר ש"ס, אלי ישי. במהלך הפגישה אמר ישי, כי הוא יהיה "מוכן להפגש עם כל גורם בחמאס ובחיזבאללה כדי להאיץ את המשא ומתן לשחרור החיילים החטופים". לדבריו, "החלטתי לקיים את הפגישה מפני שראיתי צורך חשוב לעשות הכל על מנת להביא לשחרור השבויים".

קרטר חזר ואמר כי "שיגור הטילים על שדרות ואשקלון הוא פשע", כי מטרותיו בשיחותיו במזרח התיכון הן הבאת שלום, וכי על שני העמים להיות בקשר ישיר.

את הדברים אמר קרטר בתגובה לדברי ישי, שהסביר כי ישראל לא מדברת עם חמאס "משום שהוא מבקש להשמיד את ישראל". לדברי ישי, "עם ישראל רוצה שלום אבל משיבים לנו מלחמה. אני קורא לך לפעול להפסיק את ההסתה בבתי הספר ובספרי הלימוד הפלסטינים. אני סבור שאין אצל הפלסטינים בשלות מדינית".

ישי הדגיש את חשיבות הדאגה לחיילים החטופים: "אזרחים רבים דואגים לחיילים החטופים ולמשפחותיהם", אמר לקרטר. "אני יודע על הקשרים שיש לך ואני מבקש את עזרתך. אנחנו נמצאים לקראת ליל הסדר וצריך לעשות הכל כדי למנוע את סבל המשפחות. נכון לעשות מחוות גם בין ידידים ואני מבקש ממך לעשות כל שביכולתך לשחרור יהונתן פולארד". קרטר סרב להתייחס לנושא פולארד בפגישה.

ליברמן: "קרטר מסייע לטרור"

קודם לכן, נועד קרטר עם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן. במהלך הפגישה, ליברמן הטיח בקרטר כי פגישותיו עם בכירי חמאס מסייעות לטרור. "הנוסחה שייצרת, של שטחים תמורת שלום, לא תביא לכאן לא שלום ולא ביטחון", אמר ליברמן לקרטר. בפגישה, בה נכח גם חברו לסיעה של ליברמן, ח"כ דוד רותם, הסביר ליברמן על תוכניתו לחילופי שטחים ואוכלוסיה. "אני שמח על ההזדמנות להיפגש איתך, אני כאן כדי לשמוע וללמוד את כל הצדדים", השיב לו קרטר.

בתחילת הדברים, קרטר הביע התנגדות לתוכניתו של ליברמן, וחשב כי מדובר בתוכנית טרנספר. אלא, שלאחר שליברמן הסביר לו כי מדובר בהזזת גבול ולא בהזזת תושבים, קרטר הביע התעניינות ושאל מה יהיה דינם של הערבים שאינם מתגוררים בסמוך לגבול. "מי שיצהיר נאמנות למדינה יוכל להישאר כאן", השיב לו ליברמן.

בתוך כך, עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר כי משלחת מחמאס, בראשות בכירי הארגון איסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר, תגיע מחר לקהיר להיפגש עם קרטר. לפי הדיווח, המשלחת צפויה גם להיפגש עם בכירים מצרים ולדון עימם באפשרות להשיג הפסקת אש.

עדכון ראשון: 10:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully